Hey, Ik geef borstvoeding maar ze bijt onwijs hard. Ze heeft twee onder tandjes, doet gewoon zeer. Als ze bijt ontkoppel ik haar, en zeg ik dat ze dat niet mag doen. Maarja dat snapt ze natuurlijk niet.. Ze bijt meerdere malen tijdens een voeding! Ik heb nu besloten om te stoppen, omdat her gewoon te pijnlijk is. Het is al twee weken aan de gang. Ik voedde haar op verzoek. Meestal zo: 8 uur sochtend 2 uur in de middag Rond etens tijd, fruithapje en borstvoeding! en dan rond negen uur haar bambix papje met borstvoeding en daarna legde ik haar nog even aan. Ze is heel tevreden! Ik wil nu overgaan op flessen voeding. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik denk ook dat ik het emotioneel moeilijk vind om te stoppen. Ik vond heerlijk!
hoi wat naar voor je dat ze blijft bijten. Ik geef je toch nog wat tips, want je schrijft ook dat je het jammer vindt om te stoppen, ik wil je niet overhalen om door te gaan, maar als er nog iets tussen staat wat je wilt proberen, kun je er je voordeel mee doen. Vaak is het toch een periode en gaat het weer over. Het kan komen door doorkomende tandjes, waar ze last van heeft. Als ze goed drinkt kan ze niet bijten. Heb je haar goed geobeserveerd? Als het actieve drinken voorbij is kun je haar loskoppelen, dan is het gewoon genoeg. Soms kan het bijten in het begin zijn asl er nog geen toeschietreflex is, dan duurt het te lang en bijt het kind uit "verveling". Wat je hieraan kunt doen is even kolven van tevoren of masseren met je hand, zodat er meteen melk beschikbaar is. Soms kun je het ook aan je kind zien als ze gaat bijten, doordat ze anders naar je kijkt of op een andere manier aanstalten lijkt te maken. Ook dan meteen je vinger tussen de kaken leggen. Mocht je dit allemaal hebben geprobeerd of niet meer willen proberen, dan kun je langzaam afbouwen. Als je haar helemaal niet aan borst kunt verdragen kun je gaan kolven en dat afbouwen. Maar misschien wil je eerst nog bovenstaande tips proberen? Mirjam