Hoi, We hebben vandaag van de huisarts de uitslag van het zaadonderzoek van m'n vriend gekregen. Volgens de huisarts was de hoeveelheid goed, de beweeglijkheid ook, maar zijn er te weinig goedgevormde zaadcellen. Dus een bevruchting kan moeilijk plaats vinden. Hij heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis, en volgens hem worden we vanzelf uitgenodigd voor een afspraak daar. Nadat we het bericht tot ons door hebben laten dringen, hebben we een miljoen vragen. Is er nog wel kans op een zwangerschap? Wat gaat er nu allemaal gebeuren? Misschien is er iemand die ervaringen met mij wil delen? Ik hoop ook dat we niet al te lang hoeven te wachten op de afspraak... Liefs!
Hoi Meis, Welkom hier. Bij ons was het na de eerste keer testen ook het geval. Toen hebben we het nog twee keer opnieuw moeten laten doen en uiteindelijk de derde keer was het helemaal goed! Nu zijn ze mij aan het onderzoeken. Het kan dus nog alle kanten op wilde ik je ff zeggen. Moed houden en afwachten. Veel sterkte!
Vrees niet, maar hou hoop. Het is afschuwelijk nieuws wat je te horen hebt gekregen. Vooral deze periode waarin je nu zit is erg onzeker, omdat je niet weet waar je aan toe ent. Mijn vriend zijn zaad is zwak. Te weinig hoeveelheid, te weinig beweging en te weinig goedgevormde. Toch heeft de gyn verteld dat er nog goede mogelijkheden zijn om op een natuurlijke wijze zwanger te raken. Je zult nu de MMM ingaan, en er gaan een heleboel onderzoeken plaatsvinden. Ook kijken ze bij jou of er iets mis is, zodat het hele plaatje duidelijk wordt. Als je straks voor het eerst naar de gyn gaat, is het makkelijk om al je vragen op te schrijven. Die kun je dan allemaal stellen. Ik denk dat er nog van alles mogelijk is (als ik dit zo lees). En mocht het niet op de natuurlijke manier lukken, dan kun je altijd nog voor IUI gaan (inspuiten van zaadcellen hoog in de baarmoeder). Uiteindelijk is er maar eentje nodig. Je mag me altijd pb-en. Knuffel!
Hallo Dat zijn zeker geen leuke berichten! Mijn vriend heeft wel beweeglijk en genoeg maar zeer traag zaad. Wij zijn nu begonnen met IUI. Er is nog wel het een en ander mogelijk hoor! Succes en sterkte ermee! liefs hippel
Hoi meiden, Bedankt voor jullie lieve woorden, traantjes komen weer tevoorschijn! Elle, wat fijn dat het bij je vriend uiteindelijk toch goed was! Ik hoop dat bij jou ook de onderzoeken goed zijn en dat jullie snel zwanger mogen raken! Prinses, het doet me echt heel goed om van jou te horen dat de gyn jullie heeft gezegd dat er nog genoeg mogelijkheden zijn. Daar put ik echt hoop uit! Dat is een goede tip, ik ga inderdaad alle vragen gewoon maar opschrijven. Ik zie aan je onderschrift dat jullie het eerst nog een paar maanden zelf gaan proberen, ik hoop dat het snel raak mag zijn! Hippel, jullie zijn dus begonnen met IUI. Ik heb op dit moment nog geen idee hoe het moet zijn, al die onderzoeken en behandelingen in het ziekenhuis...het lijkt me erg zwaar. Maar op dit moment hebben we alles over voor een groot klein wondertje... Ik hoop voor je dat het raak is! Nou straks maar slapen, als dat een beetje lukt!
Welterusten. Gewoon lekker slapen en positief denken. Van negatief denken is nog niemand zwanger geraakt. Dikke knuffel!
Hoi! Wel redelijk goed geslapen! Maar ik heb zojuist even bij de assistente van de huisarts de uitslag opgehaald. We wilden weten wat de percentages enzo zijn, omdat de huisarts daar verder niets over vertelde. Ik heb de uitslag hier voor me liggen en bij morfologie staat 0%. Dus dat lijkt me te betekenen dat er niet 1 goedgevormde zaadcel is. Ik had zo gehoopt dat er een ieniemienie klein percentage zou staan wat dus wel goed zou zijn! Heb nu echt even het gevoel dat onze kans op een kindje heeeeeeel ver weg is..... ik laat de traantjes maar even gaan nu...
Oh, wat naar voor je. Toch heb ik hier op de site gelezen van meiden die eerst 0% hebben, waarbij het later beter is geworden. Ook is 0% niet altijd 0, geloof ik. Ook is 1 zaadonderzoek nog geen onderzoek, omdat het zaad van de man erg kan wisselen. Toch denk ik dat er nog zeker kans is op een baby, maar welk traject je dan in moet, daar durf ik geen uitspraken over te doen. Sterkte meis! Wanneer moet je ook alweer naar de gyn?
We weten nog niet wanneer we naar de gyn kunnen, de assistente zei net dat de verwijzing nog niet de deur uit was (dat zal na het paasweeekend wel worden) en dan worden we door het ziekenhuis opgeroepen. Geen idee of er bijvoorbeeld ook wachtlijsten zijn.....
Je kan ook zelf bellen naar het ziekenhuis en dan de verwijsbrief meenemen. Dat wachten lijkt me vreselijk, dus misschien is dat een idee.
Ja dat lijkt me inderdaad wel prettiger. Maar de assistente zei vanmorgen dat het gebruikelijk is dat hun dus schriftelijk verwijzen en dat we dan opgeroepen worden. Ik bel over 2 weken gewoon even het ziekenhuis, met de vraag of ze de verwijzing binnen hebben en of er al een afspraak gepland staat. Pfff gek is dat, nu we weten wat er is, wil ik gewoon zo snel mogelijk naar de gyn, al is het alleen maar eerst om antwoorden te krijgen....
Er staat me iets van bij dat je op het internet kan zoeken of er wachtlijsten zijn in het ziekenhuis waar je naartoe gaat. Dus even googelen. Het is niet raar dat je snel wil weten wat er aan de hand is, je wil gewoon zekerheid en weten waar je aan toe bent. Nu kan het voor je gevoel alle kanten op. Ik denk dat er zeker nog mogelijkheden zijn om zwanger te raken. Mocht de vorm echt slecht zijn, dan is icsi ook nog mogelijk. Alleen is dat niet het traject wat je graag wil horen, denk ik. Ik wil eigenlijk zeggen, geef de moed niet op!
Dankjewel prinses, je woorden doen me echt goed. Er gaat zoveel door me heen op dit moment, ik ben het hele internet aan het afzoeken maar ik word niets wijzer. Ik probeer het voor de rest van de dag maar een beetje los te laten, ik ga nog wel even zoeken naar de wachtlijsten! Dat wist ik niet dat dat kon! Dan word ik daar in ieder geval misschien wel een beetje wijzer uit!
he meis, wat een klote nieuws. Maar geef idd de hoop niet op hoor, het is misschien een beetje een dooddoener maar er is tegenwoordig echt zo veel mogelijk. dikke cyber knuffel Daan
Je mag je vragen ook aan mij stellen, ik weet namelijk wat je doormaakt. En ook ik heb het hele internet al afgestruind. Toch zou ik je aanraden niet te veel op te zoeken, omdat het per situatie weer zo verschillend kan zijn. De antwoorden die je zoekt, zijn helaas niet op internet te vinden. De onzekerheid blijft (helaas), tot je bij de gyn je antwoorden gekregen hebt.
Hai Poessie, Dat ik je nu hier weer tegenkom... Eerst op het Persona forum en nu ook hier. Wij gaan wel gelijk op hè?! Ik heb 17 april de eerste afspraak in het ziekenhuis, ook vanwege slechte zwemmers! Erg spannend allemaal, en ook eng! Al die onderzoeken die gaan volgen... We gaan een onzekere tijd tegemoed maar vast met een positief eind! Toch?! Sterkte, succes en een dikke X Annalise
Hoi! Daan, thnx voor je knuffel! Prinses, je hebt helemaal gelijk. Ik ben vrijdag als een gek op internet gaan zoeken, maar ben eigenlijk niets wijzer geworden. We kunnen het beste al onze vragen opschrijven en die dan aan de gyn stellen. Maar m'n eerste reactie was; zoveel mogelijk opzoeken, vooral positieve verhalen natuurlijk. Ik ga nu niet meer zoeken op internet. Wanneer ik vragen heb zal ik ze zeker hier stellen! Annalise, wat ontzettend jammer dat het bij jullie ook nog niet gelukt is en dat het zaad ook niet helemaal goed is. We gaan inderdaad gelijk op! Wat spannend zeg, dat de datum in het ziekenhuis staat. Heel veel sterkte! En inderdaad, we blijven positief! Het gaat goed komen voor ons allemaal! Ik heb de Persona nu wel in de kast gedaan. Heeft niet zoveel zin om op de dag af te weten wanneer m'n eisprong is. Ik ken m'n cyclus redelijk goed en vindt het nu alleen maar extra confronterend allemaal, omdat we nu weten dat het er op de natuurlijke manier waarschijnlijk toch niet in zit.... Voor jou ook een dikke knuffel! We zijn een paar dagen bij m'n familie in noord-holland geweest, was wel even lekker om er uit te zijn. We hadden er eerst niet zoveel zin maar de afleiding deed ons toch wel goed. Straks nog naar de ouders van m'n vriend en dan de rest van de week weer werken. Aan het eind van de week wil ik het ziekenhuis bellen om te vragen of de verwijzing van de huisarts al binnen is en misschien dat ik dan hoor wanneer we terecht kunnen. Ik kon op internet de wachtlijsten van het umcg niet vinden. Dus bel ik aankomende week gewoon even. Ik vind dat wachten op de post ook maar niets! Fijne dag vandaag!