Hallo! Ik ben 4 juni voor het laatst ongesteld geweest en heb een positieve zwangerschapstest gedaan. Nu heb ik afgelopen maandag voor het eerst wat bruin slijm verloren en sindsdien eigenlijk elke x als ik naar het toilet ben geweest. Het lijkt oud bloed en af en toe is er ook een heel klein beetje roodachtig te zien. Nu heb ik vanaf het begin eigenlijk veel slijmverlies gehad, maar dit was altijd doorzichtig. Het wordt ook niet meer en ik voel me prima; geen buikpijn of zo... Vanmorgen heb ik een vervroegde echo gehad bij de verloskundige. Zij doet dit nog niet zo lang en gaf dus ook van te voren aan niets met zekerheid te kunnen zeggen (de andere waren met vakantie). We zagen op zowel de uitwendige als de inwendige echo een zwart rondje met daarin een vlek en daarin klopte toch duidelijk een hartje (gelukig!) en zij dacht misschien dat ik minder ver ben dan 8 weken... Dit was met mijn eerste zwangerschap ook het geval; ik heb een regelmatig cyclus maar misschien is er een late bevruchting geweest of is dit niet mogelijk? Maandagmorgen gaan we voor controle naar het ziekenhuis voor een volgende echo. Heeft u enig idee wat een reden kan zijn voor dit "bloed"verlies (afscheiding)? Ik las namelijk op internet iets over innestelingbloed of is het toch een vorm van ongesteldheid? (had ik anders moeten worden...) En gebeurt dit vaak/ vaker? Alvast bedankt voor de genomen moeite, Groetjes Joyce
Hoi joyce, Je ziet in de jonge zwangerschap vaak wat bruinige afscheiding. Dit is oud bloed en kan afkomstig zijn van je baarmoeder mond. deze is nu ontzettend goed doorbloed en daardoor een stukje kwetsbaarder waardoor er soms een haarvatje kan springen. Dit wijst niet op een eventuele miskraam. Je kan inderdaad een late eisprong hebben gehad, waarschijnlijk hetzelfde als bij je eerste. Is geen reden tot bezorgheid. Veel plezier met de echo maandag Imke