Wel of niet stoppen met bv? en hoe?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by jerami, Dec 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Mijn zoontje van nu 9 dagen drinkt heel slecht aan de borst. Hij weigert de tepel en moet dus met een tepelhoedje voeden. Daarbij was ik dik 1½ tot 2 uur bezig met voeden omdat hij continu loslaat en weer vastpakt. Hij groeide daardoor niet en zag uiteindelijk ook geel. Mijn melk kwam pas met dag 5 op gang en mn zoontje is nu dus onwijs gefrustreerd aan de borst omdat het melk niet gelijk wilt komen. Hij krijgt nu bijvoeding wat ik afkolf in een flesje. Een voeding ziet er op dit moment als volgt uit....

Hij gaat aan iedere borst voor 10 min. In die tijd laat hij zeker 3 a 4 keer los, vaak gaat hij dan ook huilen door daarna weer heel boos de borst te pakken.
    na de 2x 10 min. krijgt hij het flesje met gemiddeld 60cc borstvoeding. dit drinkt hij in no time weg en vraagt dan ook niet meer.
    daarna kolf ik voor de volgende voeding.

nu valt hij vaak in slaap als hij aan de borst drinkt en krijgt hij dus heel weinig direct uit de borst.
    Met kolven heb ik max. 80cc wat ik totaal (beide borsten bij elkaar) kolf en ben bang dat ik uiteindelijk niet meer kan bijvoeden omdat ik niet genoeg produceer.

Ook doen mijn tepels onwijs pijn tijdens het voeden, tranen sprngen in mn ogen en moet echt even doorbijten. Hierdoor ben ik niet echt ontspannen tijdens het voeden.

Nu zit ik er sterk aan te denken om over te gaan op flesvoeding. De fles pakt hij zo goed en de pijn die ik steeds heb geeft mij een beeld dat het beter is om te stoppen. Hij heeft al nutrilon gehad in de eerste 5 dagen na de geboorte als bijvoeding, dus hij is bekend met de kunstvoeding.

Hoe kan ik eventueel het beste stoppen met de bv zonder dat we er beide last van hebben?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Is het proleem nog aan de orde of heb je al een knoop doorgehakt?
    Sorry voor deze late reactie, was even op vakantie.
    Linda

Share This Page