Pregnyl en eisprong vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Inmiddels weet ik al veel van alle behandelingen en middelen maar nu vraag ik me dit af;

Kan het zo zijn dat pregnyl 5000 niet werkt en je dus geen eisprong krijgt daardoor? Zo ja, kan je dat testen met een bloedtest of moet je dan 40 uur na de pregnyl een echo doen?

De reden dat ik het vraag is; ik voel alleen druk (en steekjes als het al gebeurd moet zijn) en heb een gevoelige baarmoeder maar nooit zoiets duidelijks als eisprongpijn.

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Tegen mij is wel eens gezegd dat het wel kan gebeuren dat je ei niet springt door de pregnyl maar dat dat maar zelden is. Je hoeft het ook niet te voelen hè. Ik heb de 1e keer duidelijk gevoeld want er leek alsof een ballonnetje knapte maar de 2e keer heb ik niks gevoeld.
    Ik zou anders even het ziekenhuis bellen, misschien mag je wel voor een echo komen.
    Heb ik de eerste keer bij clomid ook gedaan. Ik bleef last van mijn buik hebben na de eisprong en heb het toen een beetje aangedikt zodat ik langs mocht komen voor een echo.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb gebeld de dag na de eisprong maar een echovonden ze toen niet nodig. Als het maar zelden voorkomt, ben ik genoeg gerustgesteld voor nu. Ik stel de vraag ook nog aan een arts bij een volgende echo :)
    Dank je!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je eisprong hoef je ook niet te voelen he.
    Maar als je pregnyl hebt gehad, kun je er vrijwel zeker van zijn dat je eitje springt.

Je zou eventeel een hele cyclus kunnen gaan temperaturen om het de volgende keer (als die nog komt;)) te checken.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Fijn om te horen dat het bijna nooit voorkomt :)
    Temperaturen heeft geen zin want mijn temp wordt erg beinvloed door hormonen en er is geen peil op te trekken.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Eisprong is sowieso niet vast te stellen met echo, alleen door 7 dagen na vermoedelijke eisprong progesteron te testen. Een gesprongen follikel is niet per definitie een eisprong.

Maar pregnyl doet bijna altijd zijn werk wel.
    Deze ronde meten ze bij mij wel ivm schade in buik twijfel of er nog wel iets gebeurt

Deel Deze Pagina