Hoi Heidi, Een tijdje terug heb ik gevraagd hoe ik een voorraad aan kon leggen ivm met een 5-daagde vakantie naar Marokko. Ik heb 6 liter voorraad kunnen aanleggen en mijn zoontje heeft tijdens mijn afwezigheid lekker bv. kunnen drinken en dit is ook goed gegaan. Ook het kolven op vakantie is goed gegaan. Ik ben eergisteren terug gekomen en nu heb ik ineens 's avonds niet genoeg melk meer in mijn borsten. Overdag heb ik genoeg. Mijn zoontje drinkt 4x per dag en rond 19.00 uur de laatste voeding. Ik heb nu 2 avonden wisselvoeden (4 borste) geprobeerd, maar daar had hij nog niet genoeg aan en dus wat KV bijgegeven. Vandaag heb ik voor de laatste voeding KV gegeven en zelf afgekolfd. Dit was maar 90 ml. Dat is natuurlijk ook niet genoeg voor een hele nacht. Hoe lang moet ik dit wisselvoeden doorzetten of iets anders om 's avonds weer genoeg te hebben? Hoe kan het dat ik 's avonds ineens te weinig heb? Alvast bedankt voor je reactie.
Hoi, Kan tweeledig zijn: het kan zijn dat je inderdaad wat weinig produceert nu, dan zou je in een dag of 5 resultaat mogen zien van je inspanningen. Het kan ook zijn dat je kindje gewoon heel veel bij je wil inhalen en het meer mama-honger is dan behoefte aan meer voeding in calorieën. Geef hier gewoon gerust aan toe de komende dagen, in combinatie met het wissel voeden verwacht ik dat je na het weekend weer een ritme zult kunnen vinden samen! Was het fijn in Marokko? En wow! 6 liter melk! Groetjes, Heidi
Ja, ik heb goed mijn best gedaan met kolven. Toen ik de 6 liter gehaald had, was ik ook trots en kon ik met een gerust hart op vakantie. Het was heel mooi in Marokko/Marrakech. Wat een land!!! Ik ga het wisselvoeden even doorzetten en hoop dat het maandag beter gaat. Bedankt voor je advies!