Dat beweer ik ook niet, ik spreek alleen uit ervaring in de praktijk waarbij ook inspecties van de gg en gd plaatsvonden. Blijkbaar ongelukkig geformuleerd.
Wat jij verteld mag allemaal! Ik werk zelf op een kdv en het is toegestaan. Pauze tijden en haal en breng tijden mag met minder leidsters gedraaid worden. En het 4 ogen beleid valt dus ook onder 1 leidster op een bepaald aantal kinderen met babyfoon in de ruimte zodat iemand anders het geluid kan waarnemen wat er gebeurd.
Ik lees dit topic nu pas, dus wil toch nog even reageren. Ik werk ook op een kdv, alleen doen wij t heel anders. Bij ons betaal je per kwartier, met minimale afname van 5,5 uur, elk kind heeft dus eigen contract tijden. Wij staan vanaf 7.30 tot 9.00 alleen, maar dit is dan op je eigen groep, niet voor t hele pand dus. En vanaf 17.00 tot 18.30 sta je ook alleen. Dit is toegestaan, en we hebben dan nog half uur pauze wat je ook alleen komt te staan. Bij ons komen ouders de hele dag binnen, door de verschillende contract tijden dus, en ouders maken daar graag gebruik van. Wij hebben ook een verticale groep, maar daar mogen maximaal 12 kinderen, met 2 leidsters. Wat in kdv van topic starter gebeurd zou dus niet mogen denk ik. Zou het toch eens vragen aan idd de oudercommissie of leiding gevende
Ik wist niet dat er en maximale tijd was tot waar ze af mochten wijken (zie post gitta), anders was tussen 9.00u en 10.30u mogelijk die anderhalf uur geweest.
Dit klopt natuurlijk niet. Van 7 tot 8:30 of van 7:30 tot 9:00 ligt eraan wat de openingstijden s'ochtends zijn vallen onder die drie uur per dag. En met sluiten idem dito die uren dat ze dan alleen staan. vanaf het moment dat de tweede leidster op de groep komt draaien moet de derde ook aanwezig zijn met 16 kinderen op een groep anders voldoe je niet aan de leidster kindratio volgens GGD eisen. Alleen draaien tot 10:30 daar kom je nooit mee weg. Ik werk in de kinderopvang en we hebben ook een dag twee groepen van 16 kinderen per groep draaien. Hier beginnen er s'ochtends drie leidsters en sluiten er drie leidsters s'avonds. Op die manier heb je altijd handen genoeg mocht het eens druk zijn in die drie uur per dag dat je minder bezet mag werken. Ps: we hebben maar twee groepen in totaal. Kleinschalig dus.