borstvoeding en eczeem

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by els1, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    mijn zoontje van bijna 5 maanden krijgt volledige borstvoeding. Toch heeft hij enorm veel last van eczeem op zijn wangen. Gebruik af en toe hormoonzalf en voor de rest smeer ik met vette zalf zoals: koelzalf.
    Zijn er voor mezelf nog dingen qua voeding waar ik op zou kunnen letten. Wellicht is hij ergens allergisch voor?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik denk dat je het prima doet zo. Kijk vooral waar je kindje goed op reageert en blijf borstvoeding geven!

Wat is koelzalf? Kijk ook eens naar de ingrediënten! Veel kindjes reageren op producten op basis van koemelk.

Verder voorkom (zeker nu we het stookseizoen ingaan) uitdroging van de huid, waardoor het eerder kapot gaat. Dan duurt herstel weer langer. Gebruik een fijne balsem in en buitenshuis, zelf nam ik altijd de weer en wind balsem van weleda. Ook lanoline kan prettig zijn, van medela of lansinoh. Kan prima op de wangen en is uitgezuiverd.

Eigen dieet zou ik overleggen met een diëtist met verstand van (borstvoedings)zaken. Bijvoorbeeld stefan kleintjes van borstvoeding.com. Neem contact op voor overleg!

Succes verder, blijf genieten!

Share This Page