aantal vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by mama170914, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama170914

mama170914 Nieuw lid

Nov 6, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een dochter van 7 wk oud!

Vaak als mijn partner en ik om 1800uur willen gaan eten wordt mijn dochter vaak ook wakker, terwijl ze nog geen uur daarvoor nog BV heeft gekregen. Is hier iets wat ik kan veranderen?

Ben ook begonnen met het het flesje oefenen, dit gaat goed, 30 ml drinkt ze op en dan ook nog BV. Moet ik de ml steeds een beetje opvoeren of is hier ook iets van een schema van, waar ik me aan kan houden? Ga in januari weer beginnen met werken en dan moet ze wel een ritme hebben qua fles.

En hoelang clusteren baby's, niet qua tijd maar qua weken of maanden?
    Want vaak zit ik van 1900 tot 2200 uur op de bank met mijn dochter, ook heb ik het idee dat het misschien zuigbehoefte is, dan probeer ik een speentje maar die wil ze niet, misschien nog tips hiervoor?
    Want zo kan ik nooit savonds de deur uit!

Alvast bedanet voor hulp/reacties

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Clusteren is nog heel normaal hoor, op deze leeftijd. Reken een week of 10 hiervoor. Het ene kindje stopt eerder, het andere gaat nog even door. Ook afhankelijk van of mama juist op dat moment weer gaat werken ;)
    30 cc is prima, als dat goed gaat ga je een keer naar 60. Of kolf een volledige voeding af (half uurtje voor je haar verwacht) en geef dan een hele voeding in het flesje.

Start een week of 3 voor je weer gaat werken met toewerken naar je ideale ritme. Bedenk hoe laat je moet voeden voor je de deur uit moet, of dat je kunt voeden wanneer je haar bij de opvang brengt. Wanneer je van huis bent kolf je de voedingen af die je anders live zou geven. En zodra je thuis bent leg je weer aan: even tijd om samen bij de komen van de dag apart!

Succes!

Share This Page