Te weinig melk, help

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lelie44, 9 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Volgens mij zit ik nu midden in de 4 maanden dip. Ik had hoop dat mijn dochter savonds bij mij door clusteren voldoende kon inhalen maar begin nu toch wel de hoop te verliezen.

    Mijn dochtertje drinkt gemiddeld 90cc per keer, relatief weinig dus voor haar leeftijd. Ze komt dan ook vaker per dag en volgens het cb groeit ze goed. So far, so good. Maar sinds een paar dagen lijkt ze wat minder tevreden en wil ze savonds clusteren en meld ze zich snachts ook 3x. Dan heeft ze echt honger.

    Vandaag is mijn partner thuis en heeft ze al 3x 90 + 110 uit de vriezer op. En de dag is nog niet voorbij :confused: ik heb met pijn en moeite 240 op mijn werk kunnen kolven woensdag en gister nog 30 erbij om voor vandaag genoeg te hebben. Maar op deze manier kom in dus ineens vandaag al 110 te kort, los van wat er in de komende uren nog bij komt.

    Vandaag is de opbrengst ook niet super en ga ik de 3x90 echt niet halen. Hoe ga ik dit in het weekend bijtrekken voor de maandag als ik weer naar mijn werk moet? Help.

    Ps: ze heeft nog steeds gewoon een newborn flesspeen
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Aanleggen aanleggen aanleggen...
    Ga er rustig voor zitten in de avond en leg aan zovaak ze wil, zet drinken bij je en wat te eten en blijf lekker zitten
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een weekend naakt met haar in bed, en voeden op vraag.


    Sowieso niet altijd haalbaar, maar een variant daarvan is ongetwijfeld de beste manier om deze regeldagen te overbruggen.
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  4. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Dank voor deze tip. Moet dit weekend lukken. Maar even concreet: dat betekent overdag bij mij in bed spelen, slapen, voeden en repeat? Het is niet zo dat je dan creeert dat ze straks niet meer in haar eigen bedje wil slapen? En kan ik tussentijds nog extra kolven voor maandag?
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon zo veel mogelijk samenzijn, bedoel ik. En nee, zo snel verpest je haar echt niet hoor.

    Extra kolven... Geen idee. Ik zou denken dat je haar beter live laat drinken om je productie op te krikken, maar als je wil kolven dan zal je dat moeten proberen.
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Je kunt naast veel aanleggen ook powerkolven proberen. Kan je direct je voorraadje een beetje aanvullen.
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  7. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Inderdaad vooral vaak aanleggen en erop vertrouwen dat je lichaam het kan. Volgens mij heeft iedereen wel eens dit soort dipjes.

    Extra voeden met de fles doet voor jou productie niets. Extra kolven kan ook maar laat je niet gek maken door de kolfopbrengst tov wat ze drinkt, vaak kolf je minder of drinken ze meer uit de fles.
    Fles speen hier altijd de eerste gehouden, anders ging het te snel/makkelijk. Ik weet niet of he therapeutisch voed met de fles, anders is dat ook nog iets wat je kan doen wanneer je een fles geeft (afhankelijk hoe het nu gaat natuurlijk).
     
    Lelie44 vindt dit leuk.
  8. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Dank voor de tips! Heerlijk zo’n pyjamadagje. Zouden we vaker moeten doen :thumup: het is toch maar vies weer buiten.

    vervelend is dat ze behoorlijk verkouden is, dus als ze nu jammert weet ik niet of het komt doordat ze zich niet lekker voelt of honger heeft.

    We zitten nu in een soort clustersessie waarbij ze drinkt en lekker bij mij in slaap valt. Kan ik tussendoor ook nog ff m’n ogen dicht doen :)

    Kolven lukt op deze manier niet maar ik hoop dat dit voldoende is. Vraag me wel af of powerkolven te combineren is met live voeden. Heb je dan erna niet te weinig voor je kindje?
     

Deel Deze Pagina