Zal het verhaal even kort doen. D was normaal altijd een giga hongerlap, en dronk voordat we begonnen met bijvoeden 12x per 24 uur. We zijn nu een maand begonnen met bijvoeden, hij eet nu sochtends 1 stuk fruit, tussen de middag een broodje, en savonds wat aardappel en groente. Hij bleef daarnaast 8x per 24 uur drinken. Op verzoek. Vorige week is zijn eerste tandje doorgekomen, waar hij wel wat last van had. Maar nu het probleem. Gister avond 11 uur heeft hij aan een borst gedronken, normaal word hij snachts 2 x wakker om te drinken. Gisternacht werd hij om 1 uur huilend wakker, toen ik hem aan wou leggen begon hij alleen maar harder te huilen, en vertikte het om te drinken. Na een uur kregen we hem weer in slaap. Om 5 uur werd hij weer wakker, zelfde verhaal. Meteen gekolfd want mijn borsten zijn dat absoluut niet gewend. Sindsdien veelvuldig proberen aan te leggen, zonder succes. Hij draait zijn hoofd weg en word onrustig, begint te huilen. Een fles met afgekolfde melk wil hij ook niet. Dus meneer heeft vanaf 11 uur niet meer gedronken.. Mijn borsten zijn drama, steeds harde plekken, dus blijf kolfen en wegmasseren. D heeft vanochtend wel een banaan gegeten, en zit nu aan een broodje. Tussendoor heb ik hem wat water op een lepeltje gegeven, hij moet toch wat drinken Dat ging goed. Maar de borst of fles ho maar.. Heb het idee dat hij wel last heeft van zijn tandje, heb er chamodent en zetpillen voor gehaald. Zo maar wat op zijn tandvlees smeren. Maar verder oogt hij zeker niet ziek, hij is zelfs aardig in zijn doen. Waarom drinkt hij dan niet? En hoe kan ik dit nu het beste aan pakken? De borstvoeding is erg belangerijk voor me, dus maak me best zorgen. Ook of hij wel voldoende vocht binnen krijgt zo. En wat wijsheid is, water blijven geven, of wachten tot hij weer gaat drinken? Graag jullie hulp!
Toevoeging, hebben contact gehad met de huisarts, aangezien hij niet ziek oogt, en geen verhoging heeft moeten we doorgaan met water geven, steeds proberen aan te leggen, en goed letten op tekenen van uitdroging. Hebben afgesproken dat als het morgen niet beter gaat ik terug bel.
Ik hoor het vaker rond doorkomende tandjes, dat kids de borst weigeren. Je zou het kaakje eens kunnen voelen, en als je de indruk hebt dat dat het is, kun je kijken of je even wat dentinox op zijn kaakje smeert voor een voeding aan, (zodat de pijn geen prikkel meer vormt om niet te willen drinken). Mocht het heel hardnekkig zijn, het weigeren, zou je ook kunnen kijken of 3 maal daags paracetamol werkt om de pijn te verlichten en wel weer te kunnen en willen drinken.
Dankje voor de reactie! Hebben hem net vsm druppeltjes gegeven. En wil hem vanavond een zetpil geven voor het slapen gaan. Hopelijk dat dat iets verschil gaat maken. Hij drinkt nogsteeds niet uit de borst of fles, borstvoeding van een lepeltje wil hij wel dus daar ligt het niet aan. Misschien dat dat minder zeer aan zijn mond doet?
Ja, daar lijkt het dus vaak wel op bij kids die rond tandjes gaan weigeren. Heb er zelf geen ervaring mee, mijn dochter ging rond dat soort dingen juist eerder fulltime aan de borst hangen , maar ik hoor dit dus wel regelmatig van andere moeders. Als hij van een lepeltje wel wil, zou je iig zo hem te drinken kunnen geven. Of kijken of hij uit een bekertje wel ook wil drinken?
Hier had mijn oudste een lichte oorontsteking toen ze weigerde. Ze heeft 5 dagen geweigerd, flesje pakte ze overdag wel en bijvoeding at/dronk ze ook. Hopelijk gaat hij snel weer drinken!
Net met een lepeltje ging wel goed, bedacht me opeens dat het onzin was dat ik hem water gaf terwijl er borstvoeding in de koelkast stond. Alleen het is een hoop gesmeer, en er gaat lang niet zoveel in als met een normale borstvoeding. Na 60ml had hij geen zin meer. Van die 60ml lag alleen de helft over zijn shirt heen. Maarja, alles wat er in zit is meegenomen bekertje had ik nog helemaal niet bij nagedacht. Hij krijgt normaal nooit iets anders dan borstvoeding namelijk. Toch fijn om te horen dat het bekend klinkt, Hopelijk gaat hij weer drinken als hij minder last heeft van zijn tandjes! Dit is drama, krijg de harde plekken ook erg moeilijk uit mijn borst gekolfd. Maak het al warm, en veel masseren, toch blijft het erg beurs en pijnlijk aanvoelen. Hij grijpt wel af en toe naar zijn oortjes, dit doet hij ook als hij moe is, dus of het ook zijn oortjes zijn weet ik niet. Hebben baby's met oor ontsteking altijd verhoging? Of kan ik het aan andere dingen merken?
Hier had ze geen koorts en kreeg ze dus ook geen kuur. Maar het zag wel wat rood. Overigens was ze hier precies 1 jaar en wees ze ook naar haar oor en zei ze 'die'. Ik gaf 3x daags paracetamol en na een dag of 3 was het over dacht ik. O ja en neusspray/zoutoplossing om de boel goed open te houden.
Ole ole hij heeft gedronken! Hopelijk zet dit nu ook door! Die vsm druppeltjes lijken te werken dus, zo blij mee