Op dit moment kolf ik alle voedingen af. Mijn dochtertje is bijna 10 weken en krijgt 5 voedingen (7.00/11.00/15.00/19.00/23.00), ik kolf om deze tijden ook telkens. Graag zou ik de voedingen van 11.00 en 15.00 willen laten wegvallen, ik weet dat ik kolfrecht e.d heb, maar vind dit prettiger als het kan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, het afbouwen e.d? Kan ik de voedingen om 11.00 en 15.00 uur gewoon KV geven? Loopt de productie hierdoor ook terug op de andere kolfmomenten? alvast hartelijk dank,
hallo shanai, in principe laat je per keer 1 kolfbeurt vallen, zodat je lichaam de tijd krijgt daar op te reageren. anders zou je ineens erg gestuwd kunnen raken met alle ongemakken van dien. dus: laat eerst bijvoorbeeld de voeding van 15.00 uur vallen. kolf enkel de spanning bij stuwing, en kijk het een dag of 3-5 aan. als je lichaam snapt dat er op dat moment niet gekolfd wordt, kun je de volgende kolfbeurt weglaten. Succes! Oja, en HELE DIKKE PLUIM dat je zolang alle voedingen hebt gekolfd! groetjes Heidi Margit