Hallo Teddy, Ons zoontje is nu twee weken. Hij is veel afgevallen. Geboorte: 4400 gram (weegschaal ziekenhuis) dag 4: 4060 gram (weegschaal kraamhulp) dag 8: 4040 gram dag 12:3820 gram (weegschaal cb) dag 14: 3900 gram Omdat hij tot dag 12 afviel voeden we hem kunstvoeding bij, 35 cc na de borstvoeding. Omdat ik wou weten hoeveel mijn productie is zijn we gaan wegen voor en na de voeding. En ons zoontje drinkt rond de 40 cc bij mij. Ik leg hem elke 3 uur aan en in de nacht is het 4 uur. Hij drinkt aan twee borsten. 15 minuten per borst Om de productie te verhogen ben ik sinds vandaag begonnen met kolven. Ik kolf een uurtje na de voeding. Uit twee borsten haal ik tussen de 10-25 cc. Ik kolf niet na elke voeding (zeg 3 a 4 keer per dag) omdat ik dat te hectisch vindt met nog een 2 jarige peuter er bij. Pak ik het goed aan??? En zal mijn productie op deze manier omhoog gaan. En krijgt hij zo genoeg (40 cc bv + 35 cc fv = 75 cc, gemiddeld 7 voedingen) Alvast bedankt!
Hoi, Ik vind het echt belangrijk dat je snel een lactatiekundige ziet. Ik vind het essentieel dat er gekeken wordt naar het drinken aan de borst en naar jouw melkproductie. Ik vind dat jouw zoon te weinig voedingen krijgt (ik zou zeggen minimaal 8-10 voedingen per etmaal) en ook te weinig per voeding. Hij heet echt wat in te halen. En jouw melkproductie heeft een flinke boost nodig. Kijk of je vandaag iemand te pakken kunt krijgen en anders uiterlijk morgen. Hou je me even op de hoogte?
Hoi teddy, Ik had zelf ook al het idee dat het verstandig is iemand in te schakelen. Ik laat je weten hoe het afloopt. Gr. Kleintje
Hoi, Ik heb inmiddels een telefonisch consult gehad. Met als advies, zo vaak mogelijk aanleggen, afgekolfde melk na geven, als de baby nog niet tevreden is een beetje fv. En als kindje rustig in bed ligt afkolven. En veel rust, huid contact enz. En morgen via de huisarts voor neusspray en pilletjes. Dus dat gaan we nu proberen en dan donderdag weer wegen.
Mooi zo! Ik begrijp dat ze niet langs is geweest. Jammer, dan heeft ze niet kunnen beoordelen hoe de baby aan de borst drinkt. Maar verder kan ik me helemaal vinden in het beleid. Wat voor pilletjes ga je slikken?
Domperidon. Net gebeld met de huisarts voor de recepten. Hopelijk is ze er mee eens en kan ik het vanmiddag bij de apotheek ophalen. Ben nu wel zo veel mogelijk aan het aanleggen en tussendoor kolven. En donderdag weer wegen. Maar ik denk wel dat hij is aangekomen. Erg bedankt voor het aansporen. Het gesprek met de lactatiekundige heeft me wel weer wat vertrouwen gegeven.
Hoi Teddy, Nou ons zoontje is inmiddels weer aan het aankomen. Hij was vorige week 4040 gram. De bijvoeding is ook bijna afgebouwd. Alleen vraag ik me het volgende af: Ik heb de afgelopen week echt om de 2 uur aangelegd of soms zelfs vaker. En als er iets langer tussen de voedingen zat heb ik gekolfd. Langzaam aan merk ik dat mijn zoontje langer tussen de voedingen wil hebben. Ik ga er van uit dat hij dan dus voldoende bij mij drinkt om 3/3,5 uur tussen de voedingen te hebben. Maar blijft mijn voeding dan wel op pijl? Of stabiliseert dit? Moet ik nu alles goed loopt op zijn vraag af gaan? Want soms maak ik hem wel na 3,5/4 uur wakker voor zijn voeding omdat ik bang ben dat mijn productie niet op pijl blijft. We gaan morgen trouwens weer wegen. Dus ben benieuwd of mijn gevoel dat mijn productie is toegenomen ook klopt! Alvast bedankt, Kleintje
Hoi, wat goed dat de groei er nu inzit. Als je merkt dat je melkproductie toegenomen is mag je weer meer op vraag gaan voeden, je melkproductie zal zich gaan stabiliseren. Wel lijkt het me belangrijk dat je zijn gewicht de komende tijd in de gaten blijft houden (elke week wegen?). Als hij onvoldoende aankomt toch weer vaker gaan voeden. Het lijkt me verstandig om voorlopig maximaal 3,5-4 uur tussen de voedingen te laten. Als je merkt dat de melkproductie en zijn groei stabiel blijven kun je volledig op verzoek gaan voeden. Respect voor je inzet!