Zojuist terug uit het zkh na een heftige galsteen-koliekaanval. Heb in het ziekenhuis een infuus gekregen met buscopan en diclofenac. Hoeveel uur of hoeveel voedingen moet ik nu kolven en wegdoen voor mijn zoontje weer live bij me mag drinken? Heb ook diclofenac meegekregen voor thuis, maar volgens de bijsluiter kan ik dat tot 150mg veilig gebruiken.
Diclofenac mag sowieso. Die andere zie ik niet in de lijst staan. Je kunt de lll leidster uit jouw regio even een mail sturen met deze vraag. Zij kijken het dan voor je na.
Er is geen gedocumenteerde ervaring over het gebruik van scopolaminebutyl tijdens de borstvoeding. Het gebruik van scopolaminebutyl door de moeder lijkt goed te worden verdragen door de zuigeling en kan worden overwogen bij incidentele of kortdurende toepassing. Bovenstaande tekst komt van de site van lareb (scopolaminebutyl=buscopan)
Ik kan vinden dat in 2007 Buscopan een L3 was volgens Hale, ik zou het dus wel gebruiken. https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html