Te weinig melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mibow, 3 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibow

Mibow Niet meer actief

Goedemorgen,
    Ik heb even een vraag over de flesvoeding van mijn zoontje
    Hij is 11 maanden en kreeg tot nu toe nog 2.5 fles ongeveer. Dat zag er zo uit:
    Ontbijt rond 7.00: pap 180ml + 6 + 4 pap
    Tussendoor fruit
    Lunch rond 13.00 2 boterhammen met beleg en daarna een fles 120ml + 4; gaat eigenlijk nooit helemaal.op
    Tussendoor liga of ander koekje, rijstewafel of cracker
    Rond 18.30 avondeten en daarna een bordje griekse yoghurt (ongeveer 3 el)
    Rond 23.00 laatate fles 180ml+ 6
    Tussendoor krijgt hij water, iets anders vindt hij nog niet lekker.

Nu heeft hij al 3 avonden gewoon doorgeslapen. Ik heb hem nooit wakker gemaakt voor de laatste fles maar nu wordt hij er dus zelf ook niet meer wakker voor. 'S nachts slaapt hij ook heerlijk door. Kan niet beter zou je denken haha, maar nu vraag ik me toch af of hij niet te weinig (melk) binnen krijgt.. en of de mindere hoeveelheid melk wel goed wordt opgevangen door het andere eten. Het is niet zo dat ik ineens iets anders of meer ben gaan geven, maar zo van de een op de andere dag doet hij dit.

En dan nog een klein vraagje.. gisteren heeft de tante van mijn man op ons zoontje gepast en mijn man heeft haar gezegd dat ze de poedermelk in de voordoseerbakjes kon gebruiken, maar dat was 6 schepjes. Ze heeft deze 6 schepjes gebruikt voor 120ml.. 2 schepjes te veel dus. Kan dit kwaad? Mijn zoontje lijkt er geen last van te hebben overigens

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Een keertje teveel voeding in de fles zal wel meevallen, anders had je wel gemerkt dat hij buikpijn krijgt of moeite met ontlasting.

Ik baseer mijn advies even op hoe ik het bij mijn zoontje doe ;)

Ik vind dat hij nu nog best veel flesvoeding krijgt. Ik zou de middagfles kleiner maken, zeker aangezien die nu toch niet op gaat. Binnenkort eens proberen gewone melk te geven om te zien hoe zijn lichaampje daarop reageert. Dan stap je daar als eerste van de flesvoeding af. Als dat goed gaat kun je vervolgens de pap ook met gewone melk gaan geven.

Als hij voor de late fles niet meer wakker wordt: prima! Heeft hij hem blijkbaar niet nodig. Dus die kan je dan gewoon weglaten, gewoon je kindje volgen hierin. Je geeft aan dat hij gedurende de dag water drinkt, dat is ook super. Zo krijgt hij zijn vocht binnen.

Ter vergelijking het schema van mijn zoontje nu:

7.00u bordje pap (met gewone melk)
    8.30u fruit
    9.00u slapen
    12.00u 2 belegde boterhammen met een bekertje/flesje gewone melk
    14.00u slapen
    15.30u tussendoortje (tomaat, komkommer, rijstwafel)
    17.30u avondeten en als toetje yoghurt
    18.30u fles 180+6 -> willen we vanaf ;)
    19.00u slapen

3. Mibow

Mibow Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Ik heb er vandaag maar gelijk wat mee gedaan :) ik heb hem na zijn boterhammen tijdens de lunch een beetje melk gegeven en hij vond het lekker! Wilde hem niet gelijk heel veel geven dus maar een paar slokjes. Eind van de middag voelde hij zich nog prima en geen rare ontlasting of iets, dus na het avondeten ook nog wat melk gegeven. Hij heeft zijn avondeten niet heel goed gegeten dus daarom dacht ik dan nog maar wat melk..
    Maar wel grappig dat ik me er dus echt druk om maakte of hij wel genoeg opvolgmelk binnen kreeg maar we dus eigenlijk al veel meer zouden kunnen minderen daarmee..

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Snap ik wel hoor, eerst ben je die melk ook steeds aan het ophogen en voor mij was ook niet heel duidelijk wat daarna 'de bedoeling' was. Maar zo rond deze leeftijd is de gewone voeding belangrijker dan de flesvoeding. En als hij dus gewoon goed drinkt gedurende de dag (bv water of thee) dan heeft hij het flesje ook niet nodig om vocht aan te vullen.

Blijft toch altijd een beetje uitproberen ;) fijn dat de gewone melk goed ging!

Deel Deze Pagina