Te weinig oploop?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Roos02, Oct 22, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,746
    113
    Female
    Ik zou toch echt bellen en vragen om een echo Roos. Je kunt het maar gewoon zeker weten..

Roos02 likes this.
  2. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ja ik weet het maar de verloskundige is vandaag alleen voor spoed bereikbaar. Is dit spoed genoeg? Ik vind het zo lastig om te jokken dat ik pijn heb :$ Mja ik wil ook geen andere eventuele ergere toestanden dit weekend of volgende week. Bah wat een vervelende situatie :confused:

3. PippaLotta

PippaLotta Actief lid

Jun 13, 2019
    316
    284
    63
    Female
    Zou je niet kunnen proberen om je huisarts te bellen?

Roos02 likes this.
  4. L0ts

L0ts Actief lid

Nov 22, 2023
    465
    352
    63
    Je hebt eerder een ZOL gehad toch? Ik zou ook een echo willen, zeker gezien de tests niet aflopen. Evt. bij de pretecho of een andere verloskundigepraktijk

Roos02 likes this.
  5. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,591
    4,446
    113
    Female
    Oh jeetje ik lees alles nu pas bij. Ik vind de testen en je klachten (nog steeds helaas) in het plaatje van een ZOL/bbz passen. Ik zou zeker bellen en bloed laten prikken en een echo laten maken. Na een eerdere ZOL is het echt heel raar dat ze je niet direct hebben laten komen met dit verhaal.

JupitR likes this.
  6. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ja klopt maar dat heeft mijn lichaam gelukkig zelf opgelost. Ik ga zo de huisarts denk ik bellen, die hebben nu pauze.

7. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,591
    4,446
    113
    Female
    Sterkte! En laat je niet wegsturen hoor, er is meer dan reden genoeg om je te zien.

Roos02 likes this.
  8. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ik heb de huisarts gebeld! De assistente gaat het voorleggen en dan word ik straks terug gebeld. Ik heb natuurlijk een behoorlijk dossier betreft gynaecologie (weet niet of ze dat kunnen inzien, volgens mij wel) dus ze hebben nog wat te lezen zo :roflmao:

Krv likes this.
  9. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,591
    4,446
    113
    Female
    Heel goed! Ik hoop dat ze je snel doorsturen naar een gynaecoloog. En mochten ze weer met hetzelfde verhaal komen, dan zou ik zelf je geschiedenis nog eens uitleggen en benadrukken dat je je veel zorgen maakt en zo niet het weekend in durft te gaan. Vraag eventueel of ze de richtlijn na een eerdere EUG hebben gecheckt. Ik duim voor je!

10. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Zucht, de huisarts zegt ook afwachten en over 2 weken een echo. Blijkbaar maakt niemand zich druk om een eventuele zol/bbz terwijl ik dat wel heb aangegeven. Ik kan hier dus helemaal niks mee verder. Ik heb ook geen pijn, ook niet een beetje dus ik kan dat ook niet faken :confused:

11. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

Apr 18, 2023
    2,859
    2,362
    113
    Female
    Ik breek hier even in, als je het niet erg vindt :) Wat jij nu meemaakt, heb ik vorig jaar exact zo gehad: veelal te lichte en verder schommelende testen. En dat was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben er mijn laatste eileider aan verloren (om maar even aan te geven dat de consequenties ook bij níet levensbedreigende situaties heel echt kunnen zijn). En bij was ook niemand bezorgd, omdat ik geen pijn had. Uiteindelijk erop gestaan 2x bloed te laten prikken met 48 uur ertussen. Toen zat ik ineens binnen no-time op de spoedafdeling gynaecologie. Ik zou terugbellen en om zo’n bloedtest vragen.

Sterkte ❤️

Roos02 likes this.
  12. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,591
    4,446
    113
    Female
    Onbegrijpelijk dit… ik hoop dat alles goed afloopt. 2 weken is echt veel te lang in mijn ogen maar mijn mening is natuurlijk enorm gekleurd.

Roos02 likes this.
  13. PippaLotta

PippaLotta Actief lid

Jun 13, 2019
    316
    284
    63
    Female
    Het enige wat ik nu nog voor je kan bedenken is om een andere verloskundigenpraktijk te proberen te bellen. Als ik het goed begrijp zou je nu dan 6 weken zwanger moeten zijn ongeveer toch? Dan zouden ze met een echo echt kunnen zien of en waar er iets zit..

Roos02 likes this.
  14. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ik denk inderdaad ongeveer 5,5 a 6 weken nu. Ik woon in een dorp en we hebben maar 1 praktijk hier dus dan zou ik naar een andere dorp moeten gaan maar dat is denk ik ook weer niet de bedoeling? Ik ga dit weekend gewoon doortesten en als die maandag nog positief is dan bel ik de verloskundige opnieuw want ik begin nu wel een beetje stress te krijgen. Lees ook veel op Google en dat maakt me bang. Ik begrijp niet zo goed waarom de artsen zeggen, wacht maar af.. Hebben ze dan te weinig kennis of waarom? Ik begrijp het niet.

15. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Heb je toen ook bloedverlies gehad? Ik begin nu ook wel oprecht te geloven dat het een zol/bbz kan zijn want anders hadden de testen wel terug moeten lopen ondertussen. Bloedverlies is vorige week 3 dagen geweest dus als het een 'goede' miskraam was geweest dan hadden de testen nu wel wit moeten zijn.

16. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    Ach jeetje @Roos02. Wat is dit frustrerend en verwarrend. Aan de ene kant het forum die zich zorgen maakt en aan de andere kant de "echte" wereld waar je niet verder komt. Een bloedtest zou fijn zijn, als dat nog lukt. Sterkte weer! ♡

Roos02 likes this.
  17. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

Apr 18, 2023
    2,859
    2,362
    113
    Female
    Ja, ik had ook bloedverlies. Af en aan. Ik ben er echt bang voor dat dit een bbz/zol is ja. Wees echt alert, volg je gevoel en voel je niet te veel naar de medici toe, want dat kan gewoon echt wel gevaarlijk zijn.

Omdat mijn verloskundige zei dat bbz echt niet kon omdat ik dan wel moest kruipen van de pijn, durfde ik ook lang niet meer te bellen. Later kreeg ik vanuit het ziekenhuis toch wel echt opmerkingen dat ik er te lang onbegeleid mee heb rondgelopen. Nadeel is dat ze niks doen met die testen, een streep is een streep en dus zwanger, is de redenatie. Maar als hcg hoort te verdubbelen in bloed, dan ook in urine. Schommelende testen zeggen wel degelijk iets. Zorg goed voor jezelf hoor.

Roos02 likes this.
  18. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

Apr 18, 2023
    2,859
    2,362
    113
    Female
    Met 5,5/6 weken kun je zien waar een zwangerschap zit. Verlang maandag (of eerder) een echo hoor, ze zitten er in het medische circuit helaas net iets te vaak naast om er volledig op te vertrouwen. Zit het toch goed, wat heb je dan verloren? Dat ze je niet meer “leuk” vinden?

Roos02 likes this.
  19. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Daarom heb ik ook zo'n moeite met hulp vragen aan professionals. Ik ben een paar maanden terug nog in het ziekenhuis geweest vanwege galstenen. De assistente van de huisarts zei toen dat het een buikgriep was en moest na het weekend maar terug bellen. Zo gaat dat echt altijd bij ons maar vervolgens zit je dus wel met de gebakken peren. Alles word weggewuifd.

Het is dat we in een dorp wonen en gewoonweg verder geen keuze hebben. Ik weet ook dat het anders kan want in het radboud hebben ze ons heel goed en vriendelijk geholpen met het ivf traject.

We gaan maar weer afwachten en als ik enigszins pijn krijg, bel ik direct de verloskundige. Bedankt voor jullie medeleven ❤️

20. kris711

kris711 Lid

Dec 1, 2018
    10
    5
    3
    Female
    Hier precies hetzelfde. Knal test gehad op woensdag middag en de dagen erna lijkt hij af te lopen… bovenste is van vandaag

Share This Page