Ik herken dit enorm. Je wordt steeds maar afgewimpeld. Te druk, te veel mensen die zorg eisen die niet nodig is? Vast legitieme redenen, maar je kent jezelf en je eigen lijf het beste. Ook ik heb galstenen gehad (zijn we verloren zusjes? Hihi ) en uiteindelijk een galblaasontsteking. Werd ook van kastje naar muur gestuurd en weggewuifd tot huisarts dan toch maar even bloed prikte, dag erna zat ik voor spoedingreep op de Eerste Hulp. Nou, en het verhaal van de bbz ken je inmiddels. Toen ben ik ermee gestopt: ik ben geen zeur, ik ken mijn lijf, en als ik het niet vertrouw is dat terecht. Ik laat me niet meer zomaar wegsturen, tenzij ik de argumentatie erachter zélf vertrouw en logisch vind. En dit gaat niet over mij natuurlijk, dit gaat over jou. Ik wil je alleen heel graag meegeven dat jij degene bent die voor jou moet zorgen, een ander gaat het niet doen. Alsjeblieft, voel je niet te veel. Als zo’n bbz in je eileider zit en hij klapt, kun je sterven. Misschien is het niet zo, maar lijkt me het even nakijken wel waard. Tegelijkertijd snap ik je heel goed hoor … Is moeilijk ❤️
Echt heel rot om te lezen hoe ze je behandelen. Lastig he. Wat je nog zou kunnen proberen is het ziekenhuis bellen waar je de IVF hebt gehad. Dat deed ik destijds ook met mijn spontane positieve test (eigenlijk om door te geven dat we dus niet meer opnieuw met het traject gingen starten). M’n arts wilde me toen meteen zien ivm mijn verleden. Lief bericht van @Flora85 waar ik me volledig bij aansluit. Heel veel sterkte hoor!
Jeetje, ook al zo 'slecht' behandeld. Ik begrijp dat gewoon niet, elke klacht moet de assistente of arts serieus nemen en ik krijg echt het idee dat dat gewoon niet gebeurd bij veel mensen. Ik begrijp ook dat er mensen zijn die voor elke scheet naar de huisarts gaan maar kijk eens in het dossier denk ik dan. Ik kom echt werkelijk nooit bij de huisarts dus als ik dan bel, waarom word ik dan niet gewoon geholpen en pas wanneer je je grote mond opentrekt.. Ik begrijp dat soort dingen niet. Ik maak me ondertussen wel echt zorgen, zeker omdat jullie ook de zorgen hebben uitgesproken en als ik Google lees, ja dan ga ik dit weekend nog dood (Dat neem ik met een korreltje zout maar goed, angst is wel aangewakkerd). Ik hoop echt dat ik dit weekend kan overbruggen en dat de testen terug lopen. En anders ga ik echt maandag op mijn strepen staan en wil ik gezien worden. Ontzettend bedankt allemaal, jullie zijn echt heel lief ❤️
Een ZOL/bbz komt statistisch gezien ook niet zo vaak voor, dus ik denk dat het zeker ook een stukje onwetendheid is. Maar als je het eenmaal hebt meegemaakt dan is de kans vergroot. De kans is alsnog groter dat het niet zo is, maar het kan wel. Zo zijn er nog zoveel dingen die niet vaak voorkomen en waar helaas gewoon niet goed op geacteerd wordt. Ik hoop heel hard met je mee dat je lijf het weer vanzelf oplost, je bent in elk geval alert en je weet in welke hoek je het moet zoeken. En ik snap je zorgen, het is heel vervelend dat artsen die zorgen/urgentie niet delen. Schrijf hier vooral van je af als je daar behoefte aan hebt, we zijn er voor jou en snappen waar je doorheen gaat! ❤️
Goedemorgen lieve dames, Toch maar weer een testje gedaan. Ik denk dat hij lichter is dan gisteren maar de teststreep is een beetje raar, aan de bovenkant donker en onderin licht. Nodig om straks een nieuwe te doen of gewoon morgen weer?
Hmm ziet er inderdaad uit als een vreemde test, als je er nog genoeg hebt dan kan je er straks nog eentje doen. Als je geduld hebt dan kan je het ook morgenochtend doen maar misschien lastiger te vergelijken. Heb je een beetje kunnen slapen?
Ze zitten daar waarschijnlijk met de opdracht “zo veel mogelijk zelf op te lossen”. En je moet als patiënt steeds mondiger zijn, helaas. Ben het met je eens hoor, slechte zaak. Hopelijk word jij maandag gewoon eens netjes geholpen. Of nog beter: je lichaam lost het dit weekend zelf op! Wees lief voor jezelf ❤️
Ja hoor, ik slaap altijd goed gelukkig Net toch maar even opnieuw getest, hij ziet er ietsje lichter uit dan gisteren dus hopelijk gaat hij vanaf nu dan ook echt aflopen maar ook dat zal zich weer moeten uitwijzen, dat dacht ik namelijk maandag ook Ik heb nu wel weer het gevoel dat het goed gaat komen.
Goedemorgen ❤️ Ik heb geen testen meer van de action in huis, ik ga straks wederom naar de winkel. Ik wil wel graag zien dat het afloopt. Ik laat het nog weten!
De test loopt nu duidelijk af! Gelukkig maar en ik ben blij dat mijn lichaam het zelf kan opruimen. Ik ven benieuwd of ik nog een bloeding ga krijgen. Lijkt mij wel toch?
Wat fijn dat je lijf het zelf oppakt! Het ligt eraan of er nog weefsel zit of dat alles al weg is, ik heb toen echt lang af en aan bloed verloren (week of 6 volgens mij).
Bedankt voor jullie hulp en advies meiden! De test is nog niet wit maar misschien doet mijn lichaam er gewoon wat langer over dan 'normaal'. Blij dat dit geen medisch staartje gaat krijgen. Knuffel ❤️
Het laatste beetje hcg wordt vaak langzaam afgebroken dus het kan nog even duren. Heel fijn dat er geen ingrijpen nodig is geweest en je lijf het zelf heeft gedaan. Voor jou ook een dikke knuffel, wat een achtbaan is het dan zo ineens hè. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.
Dank je wel ❤️ De test lijkt nu weer iets opgelopen maar misschien heeft dat te maken met de concentratie van de urine?
Zijn alle testen met de eerste ochtendurine genomen? Dan zou het denk ik elke keer net zo geconcentreerd moeten zijn. Maar dat is een aanname..
Nee eigenlijk niet, altijd 2e of 3e urine want ik moet er soms snachts uit dus om te plassen. Deze van vanmorgen was ook 2e urine. Ik drink altijd veel dus mijn urine is nooit super geconcentreerd of juist dun, gewoon normaal eigenlijk