Hallo voedingsdeskundige, Ons zoontje krijgt nog steeds 5 x 180+6. Volgens het CB moesten we het fruithapje gaan proberen en rond 5 maanden groentehapje en dan 1 fles laten vervallen. Nu krijgt hij al sinds ca 4 weken fruithapje. Eerst 2 eetlepels, toen een half potje ( +/- 60 gram) Nu heb ik het idee dat hij het hele potje ook wel op kan, mag dat en kan dat? Verder vroeg ik me af of hij niet al naar 4 voedingen terug "moet". Hij weegt nu ruim 7 KG. De laatste 1 a 2 weken, laat hij steeds vaker iets van zijn fles staan. Zou hij minder voeding nodig hebben nu? want voorheen dronk hij altijd heel gulzig zijn flessen leeg. Hoe pak ik het aan nu? Van 5 naar 4 flessen, fruithapje tussendoor en eventueel opstarten met groente. Hebben jullie een idee? Ik zal mijn huidige schema omschrijven: 6:00- 6:30 180+6 ( zo vroeg ivm werken van ons en hem wegbrengen naar KDV) 10:00 180+6 +/- 13:00 fruithapje half potje 14:00 180+6 18:00 180+6 22:00 180+6 ( dan moeten we hem echt wakker maken.) Ik zou graag zover willen komen, mits het voor ons zoontje haalbaar is, dat ik `s avonds rond 20:00 - 21:00 de laatste fles geef en hij de nacht doorslaapt tot 6:00. En nog een andere vraag, stel dat ik eens vers fruit wil maken, moet je peer en appel eerst koken, voordat je het pureert ( in de blender) of kan dat gewoon rauw? Alvast bedankt voor jullie reactie
Hallo! Voor wat betreft de fruithap mag je het verhogen naar een potje per dag. De groentehap kan ook rustig geintroduceerd worden rond de 18:00. Je zou kunnen kijken of je die fles ook langzaamaan wat minder in kan doen. Naarmate het groentehapje straks ook goed loopt kan de fles van 18:00 uur eraf. Je zou kunnen proberen of het lukt om de tijd tussen de 1 na laatste (bv halve fles) en de laatste fles te kunnen verkleinen. Misschien gaat hij dan 1,5 uur langer slapen, anders kan je nog de laatste voeding iets indikken met rijstebloem voor een langere verzadiging. Succes groetjes Femke
Sorry, je laatste vraag: Voor het pureren van fruit is het niet nodig om het te koken, dit kan ook gewoon rauw. groetjes Femke