te weinig slaap, moeite met inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nu ik dacht dat alles rustig was sinds het gebruik van Nutrilon Pepti is het oude probleem weer terug; ze kan niet in slaap vallen... En dan overdag. Gelukkig lukt het na de laatste voeding wel in de puckababy en dan is ze zo moe dat ze ook goed doorslaapt tot in de ochtend.

Nu denk ik toch dat het echt geen verborgen reflux meer is, ze slikt niet maar ze is weer zo motorisch onrustig. Laatst had ze krampjes toen hebben wij haar op haar buikje gelegd (tip van internet :)) en toen sliep ze goed.

Ze heeft ook steeds zo'n ongelofelijke zuigbehoefte en wordt nog onrustiger als ze haar speentje kwijt is.

Wat blijkt, als ik haar op haar buikje legt slaapt ze binnen 5 minuten!Maar ook alleen met het speentje en als ze echt diep in slaap is valt de speen uit en is het goed. Dan slaapt ze ook maar steeds voor een uur achter elkaar maar ze slaapt.

Ik had een babyfoon met camera gekregen en deze gebruik ik nu overdag om haar in de gaten te houden. Ik leg haar dan in haar ledikantje met een aerosleepmatrasje. Ik weet dat het helemaal niet goed is maar anders zit ik overdag de hele dag met een onrustige baby en dat is voor ons allebei niet goed en ik zie dat ze heel moe is.

Ik legde haar overdag al in de puckababy omdat ze zo onrustig is dat ze steeds de speen uit haar mond sloeg en vervolgens weer onrustig werd omdat ze die kwijt was, en ze sloeg elke keer met haar armpjes en dan schrok ze weer wakker.

Maar nu ook in de puckababy op haar rug lukt het niet.
    Volgens mij krijgt ze ook veel te weinig slaap.
    Gisteren heeft ze na de eerste voeding 1 uur geslapen
    Na de 2e 2 uur
    Na de 3e 1 uur
    Na de 4e 3,5 uur
    en vanaf de 5e tot vanmorgen ongeveer 7 uur tot 6.15u.

Na de fles van 6.15 heb ik haar even in het wipstoeltje gezet, dat doen we nu altijd na de fles. Ze had gespuugd dus heb ik haar rond 7.15 meteen gewassen en omgekleed. In de puckababy gelegd en toen leek ze redelijk rustig maar elke keer als de speen uit viel was ze weer klaar wakker.

Net is ze rond 9.45 heel even op haar buik in slaap gevallen en zometeen rond 10.15 is het weer tijd voor de fles.

Ik dacht dat baby's zoveel moesten slapen maar dat lukt dus niet! Ze is nu trouwens 9 weken..

Ik kaart het straks ook aan op het cb maar misschien heeft iemand tips. Dat buikslapen vind ik niet erg maar het moet niet zo worden dat ze alleen dan nog maar kan slapen want ik wil het 's nachts eigenlijk niet hebben!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja....als kindjes op hun buik willen slapen doe je daar bar weinig aan. Je kunt het niet willen, maar dat betekent dan vaak dat je kindje helemaal niet meer slaapt. Aan jou de keuze ;). Mijn dochtertje slaapt al vanaf heel jong op haar buik, ze kon haar hoofdje de eerste week al zelf omdraaien en slaapt op een stevige matras, zonder overbodige troep in haar bed (knuffels hydrofielen) en ik ventileer goed. Dat was en is voor mij voldoende. En ik zou haar zeker nu niet wakker gaan maken voor een fles als ze net slaapt.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Eylem. Hier ook een buikslaper (de jongste). Op de rug sliep hij echt voor geen meter en als ik hem op zijn buik leg slaapt hij super. Dus ja...de keuze was voor mij snel gemaakt.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke, ben net bij het consultatieburo geweest en ze is overprikkeld. Dat is ook echt zo dat ben ik met hun eens. En we moeten nu met een rust en regelmaat schema aan de gang en de prikkels wegnemen zodat ze kan gaan slapen. Anders wordt het van kwaad tot erger.. Ze is ook zo schrikkerig ik hoef maar iets te laten vallen en ze schrikt en als ze net ingedoezeld was schrikt ze wakker.
    We lopen al bij een osteopaat eerst voor andere klachten maar nu eens kijken of ze daar ook wat mee kan.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het klinkt idd als een oververmoeide baby. Rust en regelmaat kan echt heel veel schelen. Dit hebben wij vanaf het begin bij onze beide kindjes gedaan en hier heeft het ontzettend goed gewerkt. Als ze eenmaal een goed ritme te pakken hebben hoeft het niet meer zo strikt en zullen ze echt niet meer zo snel uit hun doen zijn. Succes!

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We waren al bezig met rust en regelmaat maar nog kreeg ze teveel prikkels. We moeten haar kamertje nu ook overdag donker maken en dat deed ik niet omdat ik weer had gelezen dat je dat juist niet moet doen.. Maar ik ga even op zoek naar info want het is nog niet heel erg gelukkig maar hopelijk wordt het ook niet erger. Ik vind het alleen heel moeilijk om elke dag hetzelfde te doen ook omdat ik er toch ook wel eens uit moet voor een boodschapje en ik heb vriendinnen met een kleintje.
    Hoe doen jullie dat thuis?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je kan gerust boodschappen etc gaan doen hoor, rust en regelmaat betekent uiteraard niet dat je aan huis gekluisterd bent. Probeer alles wel alles in haar wakkere tijd te doen. Met boodschappen doen moet het prima lukken, toch? Wat betreft langer weg: het is een overweging die je moet maken. Als je dochter zo overprikkeld is, zou ik de eerste 2 weken een strak ritme aanhouden en alleen het huis uitgaan in haar wakkere tijd. Als het patroon eenmaal doorgebroken en zij een goed ritme te pakken heeft kun je heus wel op pad, dan zal ze niet meer zo snel van slag zijn. Zorg er dan wel voor dat je de volgende dag een "rust" dag hebt en dat ze dus niet dagen achter elkaar uit haar ritme gehaald wordt.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank je voor je reactie!
    Ben alleen vergeten te vragen hoe ik weet wat echt haar "wakkere tijd" is... Omdat ze nu eigenlijk steeds wakker is..
    Wat is normaal voor een baby van 9 weken..? Nu moet ik haar na de voeding even bij me houden, wipstoeltje mag niet meer ivm de prikkels (deden we altijd wel even goed uitbuiken en na de fles was ze super wakker en gaf ze na ong. 15 min aan dat ze moe was en dan legde we haar in haar ledikantje) en dan wakker in bed leggen.
    Maar wat is normaal dat een baby na elke fles slaapt? Ik neem toch niet aan elke keer 4 uur tot de volgende fles en dan alleen wakker tijdens de fles.. We luisterden altijd wel goed naar haar en ze geeft het heel goed aan als ze het zat is nl.. Vaak ga ik na haar voeding met de kinderwagen boodschappen doen en dan is ze een heel stuk onderweg wakker en om zich heen aan het kijken en daarna viel ze daar dus wel van in slaap. Ik ben dan meestal 1,5 uur weg omdat ik naar de stad wandel en anders ben ik niet op tijd terug voor de volgende voeding.

9. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby gehad die heel veel wakker was en enkel en alleen sliep in de wandelwagen of op schoot tegen mij aan. Voor hem waren alle prikkels al te veel. Dus alleen wandelen door de buurt en niet naar de winkel...helaas.... en heeeel veeel thuis gebleven. Maar het hielp wel!!
    Maar naar mate hij ouder werd en leerde om in slaap te vallen ging het wel steeds beter om wat te doen. (en dan idd altijd in zijn wakkere tijd)
    Zijn wakkere tijd was altijd, gedurende de dag, het eerste uur nadat hij geslapen had.
    Nu slaapt hij trouwens prima en is een heerlijk aktief mannetje.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gelukkig is het hier (nog) niet zo en hopelijk kunnen we het de kop indrukken voor het toch gebeurd..
    Vandaag de eerste vaccinatie gehad dus niet helemaal eerlijk maar ik ben wel meteen begonnen met het rolluik dicht en in laten slapen. Nu slaapt ze meestal wel na fles 4 maar nu viel ze in een recordtempo in slaap. Eerst flink de hik maar daarna in slaap gevallen. Alles wat nodig is voor mijn meisje doe ik hoor!
    En het logeren van zaterdag bij mijn schoonouders zeg ik ws af en ook de vrienden waar we heen zouden gaan. Hoe lullig ook maar dat is helemaal fout als je rust en regelmaat wilt..

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina slaapt al op haar buikje sinds ze 3 weekjes oud erg fijn dat ze zo heerlijk slaapt eerste nacht vond ik het wel even spannend maar nu vinden wij het echt niet eng meer.
    Heel veel suc6

Deel Deze Pagina