te weinig slapen, 3 maanden oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalief, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Babel; jouw baby is nog ontzettend klein. Ik doe en deed nooit iets op de klok, wel alles in een vast ritme, maar de eerste twee maanden zat zoonlief te clusteren 's avonds bij mij op de bank. Dan wou hij zo vaak drinken dat naar bed brengen geen zin had. Geef daar maar aan toe, het is niet gek hoor om bij die leeftijd om de twee uur te voeden!
    Probeer verder wel alles te doen in een vast ritme; dus eerst voeden, altijd twee borsten bijv. dan luier, dan liedje, dan in bedje, zoiets. Maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar steeds hetzelfde doet en daarbij kijk je niet op de klok, maar leg je wel wakker weg. Tekenen van moeheid is oogjes of oortjes wrijven, geeuwen, jengelen. Als ik hier te lang wachtte dan lukte het niet meer, dat is heel vervelend.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#42 Babel44, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2010
    @regi: mee eens hoor! Volgende keer gewoon alleen als "extratje" mits ze idd wil.

@zogelukkig, idd, ze is nog heel klein, maar ik moet toch "op tijd zijn" denk ik, gezien haar reactie als ze te lang wakker is. De klok maakt mij verder natuurlijk helemaal niet uit, lijkt alleen een hulpmiddel om haar grenzen in de gaten te houden. Wat het lastig maakt is dat naar bed doen zonder voeding ook nog geen optie is/lijkt, omdat ze dan gewoon niet "loom" genoeg is.
    Vandaar maar mijn actie om alsnog als onderdeel van het ritueel de borst aan te bieden.

Zou jij wel bij vermoeidheidstekenen ook zonder voeding in bed stoppen? Kan ze dat als snappen op deze leeftijd? Ook al denk je dat ze over een half uur of uur alweer trek zal hebben ongeveer? Ook al is ze niet loom, die van mij is vaak tegelijk actief en slaperig, zeg maar...

Ik ga die tekenen nog maar eens extra in de gaten houden rond die tijd. Maar wel/niet nog voeden dan blijft voor mij een lastige.

Sorry TS, wil niet je topic kapen trouwens!!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje gaat nog steeds 's avonds na de borst naar bed. Als ik er eens niet ben, lukt mijn man dat toch een stuk minder goed. Het is ons ritueeltje, hij wordt er heerlijk slaperig van en gaat zonder morren slapen.

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    vanaf week 3 tot week 8 deed hij dat ook. sinds vorige week slaapt ie steeds om de paar uur overdag :D! gaat goed hier met slapen! hij heeft zantac voor zn reflux en sinds 3 weken volg ik een koemelkvrij dieet

Deel Deze Pagina