Hallo, Mijn dochter is inmiddels 13 maanden en het slapen blijft een ''probleem''.Ik vraag me af ofdat ze niet te weinig slaapt? s'Nachts slaapt ze gemiddeld zo'n 10 uur,is ook regelmatig 9 uur. s'Middags doet ze nog 1 dutje van ongeveer 2 a 2,5 uur.Af en toe is het 3 uur. In totaal zit ze dus meestal zo rond de 12,5 uur. Vinden jullie dit ook niet weinig?
Het verschilt per kindje hoeveel slaap zij nodig heeft. Hoe actief is zij gedurende de wakkere tijd? Is ze vrolijk? "Doet ze het goed?" Als je verder een tevreden kindje hebt wat zelf geen last heeft van het weinig slapen zou ik me er geen zorgen over maken. Mijn zoontje slaapt juist "teveel", maar die is ook echt constant in beweging als hij wakker is.
Vanaf het moment dat ze wakker wordt kan ze niet vlug genoeg beginnen met kruipen,dansen,en zich overal aan omhoog trekken. Ze is echt heel erg actief,en zolang ze dr eigen zinnetje mag doen is ze super vrolijk .
mijn dochter is nog geen jaar en slaapt evenveel als jouw dochtertje, misschien zelfs wel wat minder. en is als ze wakker is ook heel actief, blij en vrolijk. hebben gewoon niet zoveel slaap nodig denk ik. geeft toch niet haha ik vind t wel gezellig als ze wakker is.
Nee ik vind het zelf ook wel fijn dat ze meer wakker is.Nu kunnen we ook vaker de deur uit . Maak me alleen soms zorgen ofdat het niet ongezond is of zo.