Vanaf welke leeftijd veilig een knuffel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hester, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Onze oudste heeft vanaf de leeftijd van 6 weken een vast knuffeltje om mee te slapen. Nu heeft de jongste er ook eentje waarmee hij graag slaapt, probleem is alleen dat het best een grote is: een soort van lapje met een hoofd erop ;)

Het is deze 'knuffeldeken muis' van Tjoelup - zie plaatje - alleen zonder lintje om de nek.

Ik vraag me alleen af ik hem hiermee ook 's nachts alleen durf te laten slapen, niet dat hij erin stikt o.i.d.

Hoe doen jullie dat?

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ons zoontje heeft al vanaf de geboorte een beertje waar hij mee slaapt en geen enkele keer ging het mis. je kunt als je het eng vind overdag als hij beneden is in de gaten houden wat hij ermee doet en evt na een tijd op bed eens gaan kijken hoe hij erbij ligt.

3. misa

misa Niet meer actief

4. Hester

Hester Niet meer actief

Dank voor jullie reacties! Hij lijkt het wel erg fijn te vinden met zijn knuffel bij zich dus ik ga het maar voorzichtig proberen.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb wel redelijk vlug knuffels in bed gegeven. Maar ik testte ze wel uit: bij zo'n doek: hoe goed kun je er doorheen ademen, of zitten er langere lintjes aan die ze om een vinger (of nek) kunnen wikkelen..

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    zou een half(doorgeknipt en genaait) spuugdoekje kunnen voor een baby van 12 weken? Het lijkt me dat daar niets mis mee kan gaan toch?

7. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
  8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik maak me daar ook niet zo heel druk om, ze vinden het vaak lekker een beetje in het gezicht te friemelen. Zolang ze het niet om de nek kunnen wikkelen, even kijken hoe het 'valt' zeg maar...
    Als het gewoon op het gezicht ligt, ligt het nog niet strak, dus is er altijd ergens een opening waar het door kan ademen.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kun je geen kleiner knuffeltje geven voor in bed?
    Wij hebben onze dochter vanaf 4-5 dagen een vast knuffeltje gegeven. Het is een kleintje. Eerst was het alleen voor ons om aan te geven naar welke kant we het hoofdje het laatst gelegd hadden (li/re), maar sinds zo'n 4 maanden snoezelt ze er echt mee en vind ze het heerlijk. Je kunt er best in sturen welke knuffel ze willen hebben.

10. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    Vanaf zijn geboorte heeft Sem al een Knuffel (tut) in zijn bed.. De kraamhulp kwam daar eigenlijk zelfs mee.. Dus heb er nooit over nagedacht.. Sem is nu helemaal wild van die knuffel.. Je kan dus inderdaad wel een beetje sturen welke knuffel ze leuk gaan vinden ;)
    Slapen gaat ook goed.. Hij gaat er echt mee kroelen en valt dan is slaap

Deel Deze Pagina