Hoi, Mijn dochter van iets meer dan 2 maand is de hele morgen en middag, tot ongeveer 16.00uur wakker. Is dit niet veel te weinig? Ik denk wel dat ze in haar sprongetje zit, want ze huilt al een week veel meer, en wil alleen maar bij ons zijn. Wat vinden jullie? Liefs Britt
Lijkt me erg lang wakker achter elkaar, Eva is een keer 2,5 uur wakker geweest maar trekt het dan echt niet meer . Heb je haar wel in bed gelegd dan? En wil ze dan niet slapen ofzo? Hier lukt het slapen ook niet altijd zo goed, meestal wordt er maar 3 kwartier geslapen en dat dan zo'n 3x per dag. Maar als ze maar een half uur slaapt, is ze snel weer moe en doe ik haar weer naar bed.
Dat had onze dochter ook hoor rond die leeftijd. Die was klaar en klaarwakker van 15.00-23.00. En wilde dus echt niet slapen. Van alles geprobeerd. Nu is ze bijna 5 maanden en slaapt ze ontzettend veel. Hoort misschien een beetje bij de leeftijd. En gaat wel weer over. Duurde bij ons een paar weken (week of 3-4). Toen was het over.
elk kind is anders, en ontwikkeld zich ook anders... Zoë doet "tussendoor" van die kleine "hazenslaapjes" en is verder best wel veel wakker op een dag... als ik haar smorgens de fles heb gegeven is ze nog ongeveer een uurtje wakker, slaapt dan pakweg een uur en is daarna weer heel lang wakker, slaapt af en toe tussendoor een uurtje en daar is het alweer mee gezegd.... maar zij slaapt door van pakweg 21.00 uur tot half 8 'sochtends dus redelijk veel aan 1 stuk door, denk dat daar het verschil ook in zit of je kindje s avonds en snachts nog wakker wordt, en of echt "doorhaalt" gewoon niet te veel naar andere kijken meid, jouw kindje is uniek en daarmee ook de ontwikkeling van je kindje... gr.smoekie
Smoekie, die van jou slaapt tussendoor een uurtje, dat is wat anders dan zeg van 9 uur 's ochtends tot 4 uur 's middags wakker... Eva slaapt tussendoor telkens ook maar zo'n 3 kwartier en dat zo'n 3 a 4 keer per dag en slaapt dan ook de nacht door. Maar overdag meer dan 3 uur zonder slaap voor zo'n kleintje lijkt me echt teveel! Tenzij het een periode is en niet altijd.
Nee hoor, gebeurt vaak genoeg, maar ik me verder ook geen zorgen over, ze is vrolijk wil graag alles "zien-meemaken" vindt haar handen "very interesting" is druk met haar "aapje" (knuffel) dus tja zoals ik al zei, in de ochtend na haar 1e fles (07.30) wil ze na een half uur-uur nog een uurtje "tukken" daarna is ze aardig lang wakker, slaapt ze pas weer tegen een uurtje of 1-2 is daarna weer een tijdje wakker, zakt heel soms weg maar niet noemenswaardig, en tegen een uurtje of 6 vlak voor haar fles wil ze nog wel eens in slaap vallen maar dan maak ik haar wakker, en valt ze pas tegen half 9 in slaap.... nu is de dag vandaag "anders" gegaan en heb ik haar omdat ik zag dat ze "moe" was naar bed gelegd (maak haar straks wel weer wakker) omdat ze vandaag echt weinig geslapen heeft...dus tja....als ze moe zijn slapen ze vanzelf wel... dus tja, tis misschien wel "erg" veel wat ze wakker is, maar zo is het nu eenmaal, ze is vrolijk, lacht veel, speelt veel maar krijgt desondanks vindt ik "genoeg" slaap.... gr.smoekie
Tja, als ik Eva niet naar bed doe, wordt het overstuur brullen , die zakt niet even lekker weg, blijft maar druk doen en kan echt alleen maar in bed slapen. En dan nog is het brullen, pas als ze haar speentje krijgt wordt ze rustig en valt ze in slaap. En dan vanavond, helemaal doodop, maar dan nog in de box omrollen (kan ze sinds kort en vindt ze erg leuk), in plaats van even lekker rustig chillen.
Hier precies hetzelfde. Vandaag was ze bij de oppas en daar slaapt ze altijd veel te weinig. Ze is dan dus eigenlijk doodmoe als ze thuis komt met als gevolg dat wij haar bijna niet in slaap krijgen Hoe beter ze overdag slaapt, hoe beter ze 's avonds ook slaapt. @Britt: slaapt ze ook niet bij je in een draagzak of in de wagen ofzo? Het lijkt me inderdaad wel erg lang. Ik heb ook wel zo'n periode gehad, niet dat ze zo lang niet sliep, maar wel dat ze te weinig sliep. Was volgens mij wel rond die leeftijd.