opnieuw beginnen tips nodig

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door angela89, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela89

angela89 Lid

2 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    Almere
    Goedemiddag dames.

Wij zijn inmiddels 1.5 jaar bezig voor ons 1e kindje.
    Geen ovu testen gebruikt niks.

Na de menstruatie hebben wij gewoon elke dag of om de dag 'geklust'.

Ik had een app. Menstruatie app die zou aangeven wanneer je menstruatie zou beginnen etc.
    Ik had altijd een gemiddelde cyclus van 28 dagen.
    Nou had ik deze maand ineens een cyclus van 37 dagen!

Ik was deze maand 1.5 week overtijd. Had wat gekke dingetjes. Lage rugpijn. Borsten leken wat gevoeliger af en toe duizelig etc.
    Ik had een heleboel negatieve testen achter de rug. En 1 licht positieve test. En nogal vaag was die test.

Maar helaas ik kreeg vanmiddag ineens kramp en een uur later licht bloed verlies. De menstruatie is dus begonnen!

Ik de dokter gebeld voor een doorverwijzing voor de gyneacoloog.
    Die kan ik morgen ophalen. En dan eindelijk maar eens daar een onderzoek laten doen.

Toch wil ik ook graag voor mezelf wat dingen op een rijtje hebben.
    Hoe doen jullie bijvoorbeeld uitrekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn.

Gebruiken jullie ovulatie testen? En wanneer moet je deze doen.
    En wat als je dus ineens een onregelmatige cyclus heb Hoe doe je dat dan?

Alle tips zijn welkom. Ik ga er eens een paar dagen voor zitten om een schema te maken.

Mag privé maar ook hier.

Bedankt voor alle hulp vast dames

2. proudmom01

proudmom01 Actief lid

21 jul 2015
    183
    0
    16
    Al 1,5 jaar na je menstruatie om de dag of iedere dag geklust. Pfoe :D Dat doe ik je niet na hihi. Jammer dat je toch ongi bent geworden..

Naar mijn idee is de kans groot dat je zonder ovulatietesten/tempen op de verkeerde momenten klust. Zelf heb ik altijd ovulatietesten gebruikt (dipsticks van zwangerenkids) en hier heb ik altijd veel aan gehad! Ik kon zo zien wanneer ik mijn LH piek had en op die dag maakte we het gezellig. Ben op deze manier nu voor de tweede keer vlot zwanger geraakt. Omdat ik een onregelmatige cyclus had begon ik gewoon vroeg met mijn ovulatietesten. Zo weet je zeker dat je 'm niet mist. Zodra je teststreepje net zo donker is als je controlestreep heb je je piek te pakken en kan je aan de klus. Let op, je zal altijd streepjes zijn. Zowel lichte als donkere. Maar pas wanneer hij echt éven donker is, heb je de piek. In de bijsluiter staat op welke dag je kan beginnen gezien de lengte van je cyclus. Echter is dit alleen handig als je regelmatig bent.

Er zijn ook veel mensen die temperaturen. Dit heb ik zelf nooit gedaan dus daar kan ik je niks over vertellen. Voordeel hiervan is dat je zeker weet wanneer je ei gesprongen is. Echter kan je dit pas achteraf zien wat ik zelf dus niet zo handig vind. Maar dit geeft wel een mooi beeld van je cyclus (zou je je even in kunnen verdiepen).

Mijn tip is in ieder geval te gaan beginnen met de ovulatietesten. Je hebt ze van verschillende merken. Ik raad de bovengenoemde aan. Goedkoop en betrouwbaar. Als je een onregelmatige cyclus hebt zorg dan dat je gewoon na je ongi gaat beginnen. Iedere dag rond hetzelfde tijdstip. Niet met ochtendurine maar liever in de namiddag/avond. Als je dit netjes elke dag doet en je plakt je testen even onder elkaar op een A4tje heb je een goed overzicht en zie je wanneer ze serieus gaan oplopen.

Hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger mag worden

3. angela89

angela89 Lid

2 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    Almere
    Dankjewel.

Temperaturen vind ik zelf ook geen Prettige manier.
    Ik ga idd beginnen met de ovulatie testen.
    En dan moet je nadat je menstruatie is geweest tot de volgende menstruatie elke dag zo'n test doen?

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik gebruikte ook ovulatietesten en begon vanaf 9 dagen na me menstruatie.. ideaal iedere keer binnen 2 maanden zwanger :) maar goed kunnen ook super vruchtbaar zijn natuurlijk maar zo weet je wel je best vruchtbare dagen!! Succes :)

5. angela89

angela89 Lid

2 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    Almere
    Dankjewel nicole.

Ik heb net even mijn app er bij gepakt. Mijn gemiddelde cyclus ligt rond de 28 dagen maar heb ze ook gehad ban 26 27 en 30.
    Dit zie ik net pas nu ik alles heb opgeschreven.

Ik zal dus voor de zekerheid maar elke dag na de menstruatie die testen uit moeten voeren,? Wat denken jullie...

Klinkt misschien gek hoor allemaal maar ben wat dat betreft echt een leek. Ik had nooit zoiets van ik plan het allemaal in.

We deden het wanneer we wilden doen.
    En dat is eigenlijk bijna elke dag haha ik dacht het zal dan vast wel een keer raak zijn. Maar goed...1.5 jaar verder en nog niks

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ja als je het om de dag doet toch apart dat het nog niet lukt of precies niet op je ei dagen, dat je man ze sperma niet lang genoeg overleeft? Dan beste kans op de ei dag zelf als het daar aan zou liggen, dan hoeven ze niet lang te wachten op de ei.

Anders zou ik toch wat controles uit laten voeren.. als je het al zolang om de dag doet en dan nog niets..
    Ik had nu alleen sex op de positieve ovulatietest dagen en bij me eerste kind ook.

Dus of je heb precies steeds die dagen gemist of er iets anders aan de hand.

Iedere dag sex blijkt ook niet goed te zijn voor kwaliteit van de sperma, en te weinig ook niet.. dus of om 2 dagen doen en iedere dag op de vruchtbaarste dagen tot 2 dagen erna en dan even niets.. met ovulatietesten is het zoveel.makkelijker !

7. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik ben heel simpel, ik heb een regelmatige menstruatie, en weet precies wanneer die komt ene maand op een woensdag de volgende maand op een donderdag en ga zo maar door, en vanaf dan tel ik 14 dagen terug,ook heb ik het ''geluk'' dat ik mijn eisprong voel..ook doe ik de slijmtest..klinkt vies maar is rete handig op de dag van mijn eisprong is mijn afscheiding net als eiwit en kan je er draden mee trekken..ik moet zelf echt weten wanneer ik vruchtbaar ben omdat ik afhankelijk ben van een donor (ik ben een bewust alleenstaande moeder) ik heb het zo gedaan en meteen eerste keer raak (helaas geindigt in een miskraam) en doe het de volgende keer weer zo.

Dat het niet lukt ook al doe je het elke dag kan komen door dat het sperma dan geen kans heb zich te hergroeperen, in de eerste zaadlozing zit het meeste en beste sperma na de tweede (dus de tweede dag) zit al minder dan de helft en de derde zit al beduidend niks in,het word aangeraden om de dag de klussen rond de eisprong maar blijf het vooral gewoon gezellig houden geen agenda seks,ovulatie testen zijn ook een uitkomst,het is vooral de key te weten wanneer je ei er is of aankomt, toch zou ik na anderhalf jaar wel wat onderzoeken laten plegen.

Veel succes en hoop dat je snel een positieve test in handen heb

xoxo

8. angela89

angela89 Lid

2 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    Almere
    Dank jullie wel.

Haha idd elke dag klussen schijnt niet goed te zijn. En soms laten we er ook een dag tussen. Maar die tussen dagen vallen ons wel zwaar haha. Sorry voor de details maar we houden ervan het is dus ook geen agenda werk om het maar even zo te zeggen. We doen het met plezier.

We zijn 3 weken terug maar naar de huisarts gegaan. Het sperma ban mijn vriend is onderzocht en is niks mee aan de hand.

Ik moet er ook bij zeggen dat mijn vriend al een dochtertje heeft uit zijn vorige relatie. Dochtertje is 5 jaar inmiddels. Maar we willen er ook zo graag een van ons zelf!

Ik was inmiddels 1.5 week overtijd en had vorige week na veel negatieve testen 1 positieve test die heel vaag was. We waren ontzettend blij dat was niet te beschrijven.

Ik kon het niet geloven en de dag erna weer een test gedaan. Maar ja die was dus weer negatief..... huisarts weer gebeld en we moesten het maar even afwachten. Waarschijnlijk zou het hcg gehalte niet zo hoog liggen. Toch had ik vage klachten. Belachelijk veel plassen lage rugpijn etc.

De dagen dat ik niet ongesteld werd waren zenuwslopend
    Maar vandaag kreeg ik ineens een raar gevoel. Ik ging naar de wc en ja hoor... Daar zag ik toch helaas wat bloed. We waren ontzettend teleurgesteld. Vooral omdat ik dacht yes ik kan het dus wel uit mijn zelf.

Maar goed we moeten positief blijven. Nu we weten dat mijn vriend in orde is eens kijken wat er bij mij aan de hand is. Morgen ligt mijn verwijs brief klaar voor de gyn.

Maar ik wil de gyneacoloog een stapje voor zijn.
    Ik heb mijn onregelmatige cyclus opgeschreven
    En wil dus die ovulatie testen gaan doen zodat ik kan zien wanneer mijn eisprong dus echt plaats vind.

Ik ga zaterdag eens naar de action om te kijken naar de testen (en ik neem ze mee natuurlijk)

Zodat als ik langer moet wachten voor de gyneacoloog ik mijn eisprong al kan laten zien d.m.v de testen. En ik hopelijk de gyneacoloog een stapje voor ben.

Dus er word aan gewerkt hoor. Maar wil niet stil zitten... De ovulatie testen zijn voor mezelf een laatste poging en de rest laat ik aan de gyn over

9. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Nou jullie zijn er inderdaad niet vies van ;) nou wens jullie heel veel succes en hoop op snel op een positieve test voor jullie !

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb ook altijd ovulatietesten gebruikt. Had een vrij onregelmatige cyclus. Maar begon ook vaak op dag 9 of 10.
    Zelf vind ik de testen van action slecht af te lezen. En raad ik je aan zwanger en kids dipstick eens te proberen!

11. angela89

angela89 Lid

2 okt 2015
    67
    0
    0
    NULL
    Almere
    ik zag een mooie aanbieding bij 2-besure.nl

75 dipsticks voor 20.95 Niet duur dacht ik zo
    iemand ervaring met deze sticks?

Deel Deze Pagina