Hoeveel brood moet ik op een dag aan mijn zoon geven? Ik geef nu een hele brood ineenkeer maar in stukjes verdeeld op een dag. Mijn moeder vind het te veel, ze zegt dat mijn zoon dan overgeeft. Zij past namelijk op mijn zoon. Moet ik soms een halve brood geven? Hij is nu bijna 8.5 maanden oud.
Ik neem aan dat je een hele boterham bedoelt? Lianna at bij de 8 maanden alleen bij de lunch 3/4 boterham. Maar als jouw moeder zegt dat hij het er weer uitgooit, zal het misschien toch te veel zijn voor hem.
florian is ongeveer even oud en hij eet 1 boterham op, dit mag ook gerust. het cb gaf aan dat hij wanneer hij 1,5 boterham op kan dit ook best mag, maar dan krijgt hij weer wat minder melk. hij krijgt nu 1 boterham + flesje van 90 cc en dat gaat prima. maar soms is er een dag dat hij niet zo'n honger heeft en laat hij de helft staan. kijk gewoon wat hij opkan, als hij niet meer wil laat hij het wel staan toch? bedoelt je moeder niet dat hij kokhalst van het wennen aan het brood? dit had florian in het begin ook wel eens.
Ik geef thuis een hele brood. Maar mijn moeder zegt, wanneer zij een hele brood geeft dat mijn zoon moet overgeven. (niet kokhalzen) Betekent het dus dat hij het veel heeft gekregen? Dus een 1 hele brood is genoeg en niet meer.
onze boef die krijgt sinds hij 9 maanden is als lunch 2 boterhammen. die eet hij heerlijk zelf op. soms laat hij een stukje liggen maar grotendeels gaan ze helemaal op. ik zou zeggen kijk naar je eigen uk, kan hij 1 boterham op dan is dat toch prima en minder ook. joyce
Hier ook 2 boterhammen met gemak, en dan ook nog een klein flesje. Kijk goed naar je kindje wat hij wil, geven ze zelf goed aan hoor
Hier 1 boterham en een fles van 180. Ik denk dat ik haar nu 2 boterhammen ga geven, want ze eet hem zo op en lust wel meer!
Hier 1 boterham en een beker thee of roosvicee. Meer dan 1 boterham krijg ik er echt niet in. @Marleen, 1 heel brood?
Sem krijgt bijna een hele boterham op. De ene dag meer dan de andere dag. En daarna krijgt hij borstvoeding (als hij daa behoefte aan heeft)
Wij zijn Estelle ook aan het leren om brood te eten. Ze eet het keurig op en vindt het leuk en lekker, maar aan het eind gaat ze kokhalzen en blijken de stukjes aan haar gehemelte te plakken. Op het kdv gaven ze vandaag de tip de boterham dubbel te vouwen, zodat het beleg niet kan plakken. Ik ben benieuwd of dat werkt...
Bij Nathan plakt het brood ook vaak aan zijn gehemelte. Ik geef hem dan altijd een slokje drinken. Dat spoelt het broodje vaak weg.