Beste Eveline, Onze dochter is 8 maanden. Sinds kort krijgt ze een hele boterham aangeboden en daardoor is er een fles vervallen. Ik vraag me sindsdien af of ze wel genoeg vocht/voeding krijgt. Ze krijgt aangeboden en eet ongeveer: 07:00: 180+6 opvolgmelk + pap 09:30: fruithap + paar slokjes water 11:30: 1 boterham met beleg + paar slokjes water (eet meestal niet meer dan de helft of nog minder) 13:00: 180+6 opvolgmelk 15:30: tussendoortje 17:30: potje of vers avondeten + paar slokjes water 18:30: 180+6 opvolgmelk - Laat over de hele dag ongeveer 150cc opvolgmelk staan. - Lukt niet om haar tussendoor een heel bekertje of flesje water te laten drinken, alleen een paar slokjes. Graag hoor ik wat je er van vindt. Alvast bedankt voor je advies!
Hallo, Een kindje van 8 maanden heeft ongeveer 120 ml vocht per kilogram lichaamsgewicht nodig per dag. Groeten Eveline
Ze weegt ongeveer 8 kilo. Dus dat is 8 x 120 gram = 960 ml. Ik neem aan dat dit inclusief het vocht is dat in fruit en groente zit, want als ik puur naar de melk kijk, krijgt ze maar de helft. Natuurlijk drinkt ze ook nog wat water, maar dat zal zeker niet meer zijn dan 100cc per dag. Is dit te weinig?
Hallo, Wanneer je zo rond de 800 ml aan vocht geeft zit je al een heel eind op de goede weg hoor. Groeten eveline