Mijn tweeling van 9 maanden (eigenlijk 8 maanden want ze zijn 5 weken te vroeg geboren) Weigert nu al drie dagen de laatste fles van 19.00 uur. Ik snap er niks van, ze willen hem niet meer. We hebben ze nu al drie dagen zonder laatste fles naar bed gedaan en ze slapen nu een half uurtje korter dan normaal. Ze gaan rond 19.15 uur naar bed en zijn in de ochtend rond 06.30 uur wakker, normaal rond 07.00 uur. Wat moet ik nu doen? Krijgen ze nu te weinig vocht? Ze zitten naar mijn idee gewoon vol maar vindt het wel erg vroeg om nu al de laatste fles weg te laten.....zucht Ons schema is als volgt: 06.45 uur fles 180+6 09.00 uur fruit ieder 2 stuks fruit (zo'n 200 gram) 09.15 uur naar bed en slapen tot 11.30 uur 11.30 uur ieder een halve boterham om te oefenen (dit gaat super) 12.00 uur fles 180+6 13.30 uur tot 15.00 slapen (soms minder soms langer) tussendoor wat sap met soepstengel 15.30 uur groente (200 gram) + toetje + sap 19.00 uur fles 180+6 (en die drinken ze dus nu niet meer) Ze krijgen nu voor het slapen gaan nog wat sap en dat drinken ze wel maar heb nu dus al drie dagen de dure voeding door de gootsteen moeten gooien. Graag tips.....ik dacht zelf de groente op een later tijdstip geven dus rond 17.00 uur en tussendoor wat meer drinken aanbieden.
Hallo, Wat bijzonder dat ze dan toevallig allebei tegelijk niet meer het laatste flesje willen.. Het is inderdaad nog wat vroeg om het laatste flesje al te laten vallen. In principe zouden ze vanaf 10 maanden 2x 210ml (met 7 schepjes) mogen. Dus als het echt niet lukt kun je het beste vast dat gaan doen. Maar wat je eerst nog kan proberen is het flesje bijvoorbeeld op een andere temperatuur aanbieden (koud), ook zou je er een papje van kunnen maken of er een aardbeitje doorheen mixen. In principe is 3,5 uur tussen de groente en het laatste flesje een goeie tijd, wel is het een optie om het toetje te verplaatsen naar de middag. Dan zitten ze iets minder vol voor het flesje. Succes ermee! Groetjes Laura
Dankjewel voor je bericht, en heel toevallig had ik zonder dit bericht te lezen net zelf geprobeerd om het koud aan te bieden en warempel het werkte Nu is het nog even afwachten of ze dit ook blijven pikken, ik heb er nu ook geen rijstebloem doorheen gedaan want vindt het belangrijker dat ze de voeding binnenkrijgen. Want langer slapen doen ze er toch niet. Ik vindt het ook erg toevallig dat ze allebei de fles opeens niet meer drinken....1 eiige tweeling
Hoi, Fijn om te lezen dat koud aanbieden helpt! Nou spannend, even afwachten hoe het gaat... Groetjes Angelique
Het is tot op heden goed blijven gaan As dinsdag moet ik naar het CB en dan zal ik ook even vragen of ik yoghurt in de middag mag gaan geven. Dan kan de groente wat later worden gegeven.
Hoi Jane, Ik denk niet dat het cb dat een probleem vindt hoor. Super dat het goed blijft gaan! Dan zijn je dochters in daar ieder geval ook eensgezind in Erg grappig! Groetjes Linda