Mijn zoontje heeft waarschijnlijk een koemelk allergie. Het is nooit aangetoond (ook geen onderzoek naar gedaan) maar hij heeft wel last van eczeem op zijn armen en benen. Zijn eczeem zou in principe ook ergens anders van komen. Nou is hij 13 maanden en ik vraag me af wanneer ik moet/kan overstappen op gewone melk. Of is er speciale melk voor kindjes met een allergie? Of blijven jullie gewoon de flesvoeding geven?
Ik had als kind veel eczeem en geen kma. Geef je nu hypo-allergene voeding dan? Dan is het wel raar dat je kindje eczeem heeft, want die eiwitten zijn zo sterk verknipt dat het haast niet mogelijk is daar op te reageren. Heeft hij ook andere klachten als onrust, veel huilen, slecht slapen, gevoelige darmen? Zo niet; dan heeft hij wsl een milde vorm. Je zou een beetje aangelengde volle melk kunnen proberen, paar dagen wachten, kijken naar hoe hij het doet en verdergaan. Men veronderstelt dat de meeste kinderen na een jaar over de kma heengroeien en daarom wordt ook geadviseerd om na 1 jaar te beginnen met koemelk.
We geven pepti dus versterkte vorm. Hij heeft gelukkig verder nergens last van. Ja hij had heel veel last van slijm maar sinds zijn neusamandelen zijn verwijderd heeft hij nergens last meer van, dus geen onrust, niet veel huilen, etc. Zijn eczeem is ook niet extreem maar het jeukt wel bij hem. Ik had dauwworm maar verder nooit meer last gehad van kma maar dat is pas gecontroleerd toen ik 2 was.
Die Pepti is dat op medisch voorschrift? Zo ja; dan zou ik toch echt eerst even overleggen met cb, kinderarts of dietist hoor alvorens echte koemelk te gaan geven!
Op advies van de ha zijn we het gaan geven maar de kinderarts heeft nooit echt onderzoek naar kma willen doen en zolang de eczeem niet erger werd vond ik het ook niet nodig. Zijn neusamandelen waren ook een groter probleem.