hallo, ons zoontje levi ( 12 weken, de 4 kilo gepasseerd ) krijgt nu om de 4 uur 150 cc water plus 5 scheppen voeding. het is de bedoeling dat hij om de 4 uur eet maar komt overdag meestal al na 3 / 3,5 uur. is hij een hongerige baby en moeten wij voeding halen voor hongerige baby's? hij heeft 1 nacht doorgeslapen maar daar bleef het ook bij, dus ik denk dat hij snachts toch nog gewoon honger heeft? nu zei het cb dat we bij de laatste voeding een extra schep moesten doen maar hij komt nog steeds. wat is wijsheid? ik durf niet bij alle voedingen 6 scheppen te doen, ik ben bang dat zn maag en darmen dat niet trekken. heeft u misschien een idee om ons manneke wat langer te vrede te houden. mijn zus zei dat ie door moet kunnen slapen snachts maar ik zie dat niet gebeuren. zij wees mij op speciale voeding voor snachts? ik kon het ook niet vinden in de winkel groetjes syl
Hoi Syl, Levi mag nu 5 voedingen van 150 ml hebben. Wanneer hij hieraan niet genoeg heeft kunnen er een paar dingen helpen. Drinkt hij 15-20 minuten over zijn fles? Zo niet, dan kan het helpen om een kleiner speentje te kiezen, dan blijven ze wat langer tevreden na een fles. Ook kan je wat extra water bij de fles doen, bv. 10-20 ml. Dit kan voor een iets voller gevoel zorgen. Als dat niet helpt en je geeft nu een standaard voeding, dan kan je inderdaad overstappen op een voeding voor hongerige baby's (bijvoorbeeld Friso Extra). Deze valt wat zwaarder en blijft langer in het maagje zitten. Succes! Groetjes Linda
Hallo linda bedankt voor uw snelle reactie. hij doet zeker wel 15 tot 20 minuten over een fles, soms langer, hij valt ook geregeld in slaap tijdens het drinken. maar het kan dus geen kwaad voor zn darmen. ik ben zo bang dat hij darmkrampen krijgt!! en moet ik dan geheel overstappen op deze voeding of alleen de laatste fles een zwaardere geven. wij maken nu 150 cc water plus 5 scheppen maakt 165 maar hij laat meestal rond de 20 cc staan!! snachts geven we 120 cc. groetjes
Hoi, Welke voeding geef je nu? Als je een standaard voeding geeft mag je ook overstappen op een voeding voor hongerige baby's. Dit kan je gebruiken als laatste flesje of als volledige voeding. Als je ervoor kiest om over te stappen dan kan je het beste eerst even mengen met de oude voeding, om klachten als krampjes te voorkomen. Groetjes Linda