Beste voedingsdeskundige, Mijn dochtertje van 10 maanden eet behoorlijk en groeit heel goed. Ik ben benieuwd of ze niet teveel krijgt. 7:30 pap, 180/6 en 6 eetlepels pap (ze doet nog veel te lang (ruim 30min) over een boterham). 10:00 halve soepstengel en water 11:30 1 boterham met een half stuk fruit (vaak peer/appel/banaan) als beleg (ze eet geen ander belag) 12:15 fles 180/6 15:00 1,5 stuk fruit en/of soepstengel/rijstwafeltje/nijntjekoekje en water 18:00 200gr groente en aardappels/rijst etc. 3x per week met wat vlees en sinds deze week een beetje halfvolle vanilleyoghurt, gewone yoghurt met roosvicee lust ze niet met water 19:00 fles 180/6 Ze is een goede eter en eet alles wat we aanbieden. Ik dacht dat er rond deze leeftijd nog een fles af moet, maar ze drinkt alles op. Ze was op 18 april 9120gr en 75cm. Is dit teveel? Groetjes Nina
Beste Nina2, Het schema ziet er goed uit! Jouw dochtertje is een lekker eter, maar ze krijgt niet te veel. Je zou inderdaad een flesje kunnen gaan afbouwen of 's middags een kleiner flesje aanbieden. Groet, Anne
Welke fles zou er rond deze tijd eigenlijk af moeten? Die van tussen de middag of de fles na het eten? We wassen (of douch of bad) haar altijd tussen het avondeten en de laatste fles, is het erg dat ze de yoghurt wel direct na het eten krijgt, of moeten we die na het badderen geven en juist die fles dan minderen? Groetjes Nina
Beste Nina, Ik denk dat jij als moeder het beste kunt bepalen welke fles het beste zou kunnen komen te vervallen. Maar je zou bijvoorbeeld de yoghurt pas na het wassen kunnen geven en zo de laatste fles laten vervallen. groet, Anne