afgekolfde melk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door raldaellen, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hoi!

Ik vraag me af hoeveel afgekolfde melk ik in de fles mag doen, hij is nu ruim 4 maanden. en krijgt s'avonds 200cc afgekolfde melk in de fles. ik keek altijd naar de vraag van Yoaz, maar tot hoe ver kan ik gaan/mag ik gaan? Zit er een maximum aan?

Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Ellen

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Net als aan de borst, mag je kindje net zo veel moedermelk drinken uit de fles als hij wilt.
    Uit de borst weet je niet wat hij drinkt en stop je pas met voeden als je kindje aangeeft dat hij genoeg heeft.

Aan moedermelk zit dus geen maximum.
    Bij kunstvoeding is dat wel het geval.

groetjes Saskia

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Fijn bedankt! Helder! Heb ik nog een vraag, zo langzamerhand gaat hij van de laatste voeding af, moet ik die dan wel blijven afkolven of regelt dat zich vanzelf? Hij zit nu op ongeveer: 7.00, 11.00, 15.00. 19.00 23.00. echter slaapt hij wel eens door,en dan kolf ik af, maar als hij nou door blijft slapen moet ik dan die van 23.00 uur blijven afkolven?

Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Ellen

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Wat fijn dat je kleintje begint door te slapen.

In princiep hoef je niets extra's te doen als die voeding weg valt.
    Je lichaam zal dat zelf regelen.

Hou gewoon een oogje in het zeil wat betreft je productie. Heel soms zal die even terug lopen. Maak je geen zorgen, je lichaam zorgt er ook weer voor dat dat omhoog gaat zolang je de andere voedingen BV blijft geven en je je borsten dus goed blijft stimuleren.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina