Hallo, Mijn dochter van 9 maanden is niet meer zo dol op haar flessen en drinkt nu zo'n 350 ml op een dag aan fles voeding. Daarnaast krijgt ze natuurlijk brood, fruit, tussendoortje, warme hap en sap. Is er een bepaalde hoeveelheid flesvoeding die ze met deze leeftijd moeten krijgen?
Hi Piemie, Bedankt voor je vraag op het forum. We horen vaak terug dat kinderen met deze leeftijd de flessen minder goed drinken dan voorheen. De vaste voeding wordt een stuk interessanter en doorkomende tandjes kunnen ervoor zorgen dat het tandvlees gevoeliger is. Met deze leeftijd heeft ze nog 500 ml aan flesvoeding nodig. Goed om de flessen interessanter te maken door ze koud aan te bieden of aan te maken met slappe thee in plaats van water om de smaak licht te veranderen. Belangrijk om in gedachte te houden wanneer ze levendig is, goed groeit en 4 plasluiers op de dag heeft er geen reden tot onrust is. Groetjes, Samara - Nutricia voor jou
Dank je Samara voor je reactie, mijn dochter is kerngezond verder eet super goed. Flessen interessanter maken heeft niet zoveel zin. Ze vind het wel lekker, het is gewoon teveel. Dat betekend bij haar dat als ik teveel aanbied ze gaat overgeven. Ze is altijd een kleine eter geweest en vaste voeding en flesvoeding is gewoon teveel voor haar. Ik geef ' smorgens al bewust geen brood omdat ze anders nog minder krijgt. Maar als ze om 17.00 uur een warme hap op heeft drinkt ze bv om 19.30 maar 100ml.
Hi Piemie, Bedankt voor je reactie. Fijn dat je dochter kerngezond is en ze verder goed eet! Dat is natuurlijk het belangrijkste Elk kindje is anders, als ze aan deze hoeveelheden voldoende heeft dan is dat prima. Het consultatiebureau adviseert je hierover op basis van de groeicurve. Groetjes, Samara - Nutricia voor jou