Hoeveel geven bij 3,5 maand?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mirjam2112, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ja daar is weer zo'n vraag ;)

Justin is 3,5 maand en was met 3 maanden al 8105 gram.
    We zijn aan het overstappen van bv op de fles maar voor het gemak ga ik even uit van volledig fles.

8 kg x 150 ml = 1200 ml maar er is een maximum van 1000 ml toch ?

Op het pak van Nutrilon staat bij >6kg 4 x 200 dus 800 maar dat lijkt me weer een beetje weinig ?

Het cb zei dat ik maar wat 'uit moest proberen' heb ik dus ook niks aan..

Als we uitgaan van
    0700 200 ml
    1100 200 ml
    1500 200 ml
    1900 200 ml

Wordt hij weer om 0500/0600 wakker en zitten we de volgende dag weer te klooien..

Kan ik hem dan beter wakker maken 's avonds zodat hij aan de 1000 ml komt ?

Hij is trouwens erg tevreden met 4-5 flessen alleen de ene dag gaan ze allemaal met 230 op en de andere dag laat hij telkens halve flessen staan...

Of zou ik hem al rijstebloem mogen geven 's avonds ook al is hij nog geen 4 maanden ?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem drinkt ook maar 800cc per dag soms maar 600 cc hij komt toch nog steeds goed aan.
    Kindjes moeten 800cc tot 1000cc melk per dag binnen krijgen dus niet over de 1000cc gaan das slecht voor de nieren.

Ik zou hem niet wakker maken maar misschien wat rijstebloem proberen. En anders toch nog snachts een flesje geven dan kom je aan de 1000cc toch..

Latig he die voedingen

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De liter is een richtlijn. Er zijn ook CB's die 1,5 liter hanteren.
    Probeer hem anders 's avonds een zwaardere fles te geven 210 bijvoorbeeld of hem inderdaad nog even wakker maken. Je gaat vanzelf merken wanneer hij die late avondfles echt niet meer wil. Ik zou nog geen rijstebloem proberen. Dit is bijvoeding en pas vanaf 4 maanden op z'n vroegst.

4. misa

misa Niet meer actief

Op mijn werk (kdv) komen de meeste baby's van zo'n 3 maand binnen met flessen van 180 ml (en dan nog de schepjes erbij he).

Maar kijk naar je kindje hoeveel hij drinkt en nodig heeft.

5. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
  6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor het gemak kun je beter niet uitgaan van volledig fles. Borst en kunstvoeding combineren is namelijk veel en veel handiger, omdat je bij gewoon borstvoeding helemaal niet met die maxima te maken hebt.
    Voor kdv geef je dan gewoon een fles die hij opkan, borst mag er onbeperkt bij. Scheelt heel veel gereken, gepuzzel en gestress.

De ene dag meer eten dan de andere dag is natuurlijk helemaal niet erg. Zelf eet je ook niet elke dag precies evenveel en aan de borst regelde je kind ook elke dag precies hoeveel hij nodig had, zonder aan maatstreepjes te denken.

Deel Deze Pagina