misschien een hele domme vraag maar ik vraag me nu al een tijd af wat je na nr2 melk moet geven? mogen ze dan gewone melk of moeten ze nog iets speciaals?
Ik had Nutrilon HA. Na nr 2 (t/m 12 maanden) ben ik overgestapt op Dreumesmelk. Maar mijn dochter mocht ook gewone melk. Volgens mij is Nutrilon Standaard er in 3 stappen: nr 2 (t/m 10 maanden) en nr 3 (t/m 12 maanden). Dus misschien kan je tot een jaar nog verder met nr 3. Ik weet niet welk merk je hebt.
Wij hebben ook kruidvat merk, en toevallig dat het me opviel vanmiddag, maar ook kruidvat heeft nr 3!
Nr 2 kun je gewoon geven tot 12 maand. En dan vanaf 11 maand langzaam koemelk proberen. Dan kun je vanaf 12 maand helemaal over. (advies van CB hier, die zagen het nut van nr3 melk voor die paar weken niet zo)
Vanaf een jaar kun je idd gewoon overgaan op koemelk. Ik geef mijn dochtertje echter ook nog opvolgmelk nr 3 vanaf jaar. (etos huismerk) Ze krijgt hier per dag nog 1 fles van. Gewoon omdat voor mij goed voelt. Daarnaast krijgt ze nu ook 1 fles met halfvolle melk. Uiteindelijk zal ik natuurlijk helemaal met poedermelk gaan stoppen maar voorlopig krijgt ze hier nog 1 fles per dag van.
Als je kind geen KEA heeft: volle koemelk. Nummer 3 is een commercieel verzinsel heeft echt geen toegevoegde waarde, maar went je kind wel aan een weeiig zoete smaak. Vanaf een maand of zes mag je kind al aangezuurde zuivel, na 9 maanden mag je kind ook gewone zuivel. Dus tenzij je zelf nooit melk in huis hebt is het handiger om je kind gewoon melk uit de koelkast te geven. Karnemelk en yoghurt enzo tellen ook mee als zuivel.
Ik wist niet eens dat er ook een nr 3 bestond. Op het dagverblijf waar ik werk krijgen kindjes ook gewoon nr2 tot ze een jaar zijn en daarna, in overleg met de ouders, gewone melk.
Ik ben vanaf ongeveer 1 jaar ook overgegaan van nummer 2 naar gewone volle melk en yoghurt. Ze hoeven dan ook ng maar 300 ml zuivel binnen te krijgen geloof ik. Maar voor hoelang..? Dat weet ik niet..! Maar volle producten schijnen goed te zijn voor de hersenen (vetten). Heb ik me laten vertellen..!
oke dankje denk dat ik tot 1 jaar nr 2 ga geven. hij is nu 9 maanden. maar had ik eigenlijk nog een vraagje hij krijgt nu 3 flessan à 180ml maar hij drinkt er naast bijna niks dat wil hij niet dat is straks denk ik nog een probleem als je naar 2 flessen overgaat ( al weet ik niet wanneer dat is eigenlijk) wat zou ik er dan bij moeten geven? of de flessen nog niet afbouwen?