invriezen gedronken gekolfde melk? en nog een paar vraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by nin0, Sep 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Gisteren heb ik voor het eerst gekolfd om een voorraadje op te bouwen voor als ik straks ga werken. Ik ben daarna meteen gaan testen of mijn zoontje de fles accepteerde. Dit deed hij maar na na 20 ml had hij geen honger meer. Kan ik het restant nu invriezen? De melk is niet opgewarmd geweest, maar hij heeft wel even uit het flesje gedronken?

en als tweede hoeveel borstvoeding moet ik per voeding ontdooien en geven. Is daar een gemiddelde in?

Ik heb 7 weken na de bevalling een menstruatie gehad bij volledige borstvoeding. Nu ben ik na ruim vijf weken nog niet ongesteld geworden terwijl ik wel wat bruinverlies gehad heb en heel veel menstruatiepijn, die nu minder is. Een zwangerschapstest gaf negatief aan. Is dit gebruikelijk bij borstvoeding?

bedankt voor het antwoord.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ja, je kunt dit nog wel invriezen, je kunt het ook in de koelkast bewaren en over een dag ofzo nog eens oefenen met het flesje. bij oefenen gaat het er niet om hoeveel een kindje drinkt, maar dat het uit de fles kan drinken. blijf dit zeker 2 x per week doen. (moedermelk kun je tot 5 dagen in de koelkast bewaren, achter onderin)

hoeveel je moet geven is afhankelijk van het gewicht van je kindje: neem 150 per kilogram lichaamsgewicht. (dus bijvoorbeeld 150x4 kilo=600. dit deel je door het aantal voedingen wat je kindje per 24 uur krijgt: 600:6=100. je kindje zal dan ongeveer 100 ml in de fles aangeboden moeten krijgen. dit is echter een richtlijn, de ene keer is dit teveel, de andere keer te weinig. porties zijn dan inderdaad handig. probeer het eens uit. maak porties van 60, of 70. of kijk in kleine verdeelbakjes (ijsklontjesdoos met deksel) hoeveel het per klontje is. let er wel op dat de klontjes nog in een flesje passen!

dat je af en aan vloeit, kan betekenen dat je lichaam zich weer aan het voorbereiden is op de cyclus. zorg dat je veilig vrijt! wanneer je weer regelmatig zult menstrueren is niet te zeggen. afwachten maar.

groetjes
    heidi margit

Share This Page