Hoe van zachte tuit fles naar harde tuit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door consider, 20 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    #1 consider, 20 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2009
    Valerie heeft nu 2 flessen waaruit ze drinkt, een van difrax met een gat in het midden zodat ze het makkelijk kan vasthouden.
    En een tuitbeker met een zachte tuit van winnie the pooh.
    Nu is de tuitbeker kapot, mevrouw heeft lekker op de tuit zitten bijten.
    Nu wil ik sowieso al van deze flessen af, omdat ze niet anti-lek zijn en ik aldoor alles eronder heb zitten.

Nu had ik al een tuitbeker met harde tuit van friso gekocht.
    Maar hier wil ze niet uit drinken, soms probeert ze wel eens een paar slokjes, maar daar laat ze het bij.
    Haar lekkerste drinken zit er in. En zelfs als ik haar de hele dag alleen maar die fles aanbied, dan drinkt ze niet.

Hoe kan ik nu het beste overgaan op een harde tuit?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik weet niet meer hoe dat precies bij Nana ging, volgens mij dronk ze direct uit een harde tuit.

Ik denk dat je het gewoon moet blijven aanbieden, maar daarnaast ook gewoon haar laten drinken uit haar vertrouwde flesje. Denk dat als ze eraan toe is ze vanzelf de fles met harde tuit pakt.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Waarom ga je niet over op een rietjesbeker? Ze zit op een leeftijd dat ze daar toch wel op over kan dus ben je meteen van flessen en tuiten af!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Die rietjes bekers lijken me niet echt makkelijk om schoon te maken.
    Hoe reinig je het rietje? Wij hebben geen vaatwasser.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik denk dat je die het beste 's nachts in een lang glas kan laten weken dan. Eventueel met afwasmiddel. Dan wordt het wel goed schoon hoor.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Bedankt voor de tip.
    Maar ik zie eigenlijk niet echt de meer waarde van een rietjes beker.
    Mevrouw gooit nogal met haar beker, en als ze dat doet met een rietjes beker, heb ik nog alles eronder zitten.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Daar heb je gelijk in :D Maar, de meerwaarde is dat het goed is voor de kaakjes en tanden en voor de spraakontwikkeling. Ik zet tegenwoordig een beker op het aanrecht en geef veel tussendoor slokjes. En dan houd ik de beker beet want anders word het idd een bende.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Oke, ik wist niet dat het beter was, maar ik dacht dat een harde tuit ook niet slecht was. Ik weet wel dat een zachte tuit slecht kan zijn.
    Een beker (oefenbeker van dirfax) gebruik ik ook, alleen mevrouw spuugt soms de slokjes gewoon uit, dus dat is niet ideaal.

9. Tese

Tese Niet meer actief

Volgens mij is een harde tuit ook niet slecht hoor ;) Maar ik kreeg het er bij mn zoontje niet in op die manier. Ze kunnen er inderdaad af en toe een heerlijke bende van maken!!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zijn ook gelijk begonnen met harde tuit, meer omdat manlief die gekocht had. Begin ging het niet maar nu gaat perfect dus denk ook een kwestie van wennen.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kook de rietjes beker uit 1 keer in de week en poets hem elke dag met afwassen schoon en de rietjes kan je vervangen ;) zijn gewoon losse setjes in de winkel te koop.

Verder lekt ie ook niet hoor, Nana kan er mee gooien wat ze wil.
    Dan lekker de tuitbekers van difrax juist hoor!

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind het ook een lastig iets. Zachte tuit ging meteen goed, ik merkte geen verschil! Maar vlgs het CB heeft het geen meerwaarde tov gewone flesspenen. Dus nadat mn zoontje m kapot beet heb ik geen neiuwe gekocht maar overgestapt op de harde tuit. ik bied nu alleen nog pap aan in de fles met 1,2,3 speen, de rest probeer ik in een beker met harde tuit te geven.
    Ik zit al weken te klooien met de verschillende ventieltjes. Zonder wordt het een kliederboel en gaat t drinken soms veel te hard. Maar met heb ik het idee dat t best veel moeite kost. Hij heeft veel sneller genoeg van het drinken dan uit een gewone flesspeen. Ik blijf het proberen en bied het iets vaker aan zodat ie wel aan zn vocht komt. Soms bied ik het na het proberen toch aan via een gewone flesspeen en dan drinkt ie het in 1 teug leeg: :( GGrrrrrr!!!

En soms vraag ik me af: waarom een harde tuit aanleren als het straks weer moet worden afgeleerd ivm drinken uit een open beker????
    Dit oefen ik trouwens ook wel, maar schiet er zo vaak bij in...

13. Tese

Tese Niet meer actief

Dat drinken uit een open beker moeten we eigenlijk ook gaan proberen maar ik zie er best tegenop. Lijkt me zo'n zooitje worden!!!

14. misa

misa Niet meer actief

Ja, rietjes beker is beter dan tuit ivm spraakontwikkeling. En misschien is een open beker (helpen) een idee. En dan af en toe tuit/rietjesbeker aanbieden.
    Blijven volhouden! Succes he!

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Heb inmiddels een rietjesbeker gekocht, maar deze houd ze aldoor omhoog, net zoals bij een gewone fles.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    yasmine wilde het ook nooit, en die heeft nu snacht nog steeds een zachte tuit en overdag dan gewoon. ze kreeg een rietje pas heel laat door vertikte het gewoon. en een harde tuit wilde ze helemaal niet ook niet zonder ventiel. en dr taal en spraakontwikkeling heeft niks te leiden hoor. dat functioneerd perfect. tis natuurlijk asltijd beter uit een beker te drinken maar jaqh als het niet wil. ze moeten toch vocht binnen krijgen.

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    TS: heb je mijn dochter gepikt?! Hihi! ;)
    Hier ook een tuitbeker van Winny the Pooh, die ze stuk heeft gebeten. Harde tuit lukt niet en rietjes beker ook niet! Die houdt ze idd omhoog! Slokjes uit de oefen beker spuugt ze ook uit!
    Grrr!

maar vandaag (en het is heel onhandig) heb ik een beetje drinken in een gewone (plastic) beker gedaan, en een gewoon rietje erin en hier drinkt ze wel uit maar goed, nu kan ze niet gewoon zelf de beker 'bedienen'. Ik moet hem wel vasthouden anders zit alles onder! ;)

Deel Deze Pagina