8 mnd, 05u honger?

Discussion in 'Flesvoeding' started by bunchy, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    Onze zoon van ruim 8 maanden wordt de laatste week continu om 05u wakker en huilt net zo lang totdat hij een voeding krijgt... daarna valt hij in slaap tot 08u 's morgens...
    's avonds om 20u drinkt hij soms wel 300 ml, in totaal krijgt hij 4 voedingen per dag, daarbij eet hij goed groente, verder weinig.

Wat te doen?? hem laten huilen, misschien is het een gewoonte aan het worden en wordt hij beetje wakker en merkt hij dat hij niet meer echt een vol buikje heeft?
    's avonds een papfles geven? maar wat voor pap dan (wil het zo natuurlijk mogelijk houden) en ik he enkel advent flessen, kan dit met speentje 3?

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    300 ml is wel veel... misschien fijne granen bij de fles doen 's avonds? spenen avent weet ik niks van..

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb laatst pap geprobeerd te geven met een aventspeen 3. Dat lukte niet, terwijl het echt maar heel dun was. Je zult dan toch een papspeen moeten kopen of maken. Ik gebruik een flesje van een ander merk dat ooit in zo'n cadeaudoos zat. Ik heb met een satéprikker het gaatje groter gemaakt.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ik weet niet of je het wat vindt..maar wat denk je van pyamapapje? Zit alles in wat ze nodig hebben en het is een goede basis om lekker voldaan te gaan slapen. Ik geef dat bij onze jongste ook en dat werkt prima! Ik sla het nog wel eens over maar dan wordt hij ook vroeger wakker en wil dan echt weer een fles omdat hij honger heeft. En je kunt dit geven met een gewone speen (ik gebruik een 1,2,3 speen, op stand 1 kan het gewoon gegeven worden). Succes!

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,673
    515
    113
    dat pyamapapje vind ik zo chemisch ruiken..
    wil het liefst zo natuurlijk mogelijk!
    maar misschien een papje inderdaad...
    ik heb aventspenen maat 3 die ik toch nooit gebruik, misschein dat ik daarvan het gaatje iets groter kan maken?

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    Onze zoon van 8 mnd is altijd om 05.30 wakker voor een fles.
    Hij krijgt dan gewoon een voeding van 180+6 en slaapt daarna verder tot 07.00/07.30.

Dan wakker en lekker spelen en om 09.30 weer een fles van 180+6
    dan slapen..
    en dan om 13.00 een bord pap, 180+6 voeding + bambix fijne granen.
    En rond 17.00 eet hij groente en wat diksap.

Dan om 20.00 een fles van 180+6 en lekker naar bed.

(we deden door de avondfles altijd rijstebloem, maar we hebben ontdekt dat hij daarop reageerd en juist onrustig gaat slapen. Ook zitten wij met het probleem dat zijn voeding licht verteerbaar is, hij heeft Neocate en hij kan niet tegen fruit)

Dus bij ons krijgt hij smorgens vroeg gewoon een fles want hij heeft gewoon ECHT honger.

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Mijn dochter heeft die periodes ook gehad. Gewoon aan zijn behoefte toegeven. Hij zal het op dit moment wel nodig hebben. Misschien een groeispurt.. Mijn dochter heeft het soms nog wel eens zo'n periode dat ze dan ineens snachts weer honger heeft. Na een poosje gaat dat dan vanzelf weer over.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ohja als je pap geeft heb je een papspeen nodig. Ik zou niet weten of die er voor avent zijn.

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Die zijn er zeker hoor! Je hebt prima papspenen van Avent; de I-II-III-speen. Werkt hier prima.

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep hier ook papspeen van Avent. Is de I-II-III standenspeen en werkt super.
    Als je zo natuurlijk mogelijke pap wil zou ik zelf kiezen voor bambix. Je kan bv de fijne granen nemen. Er staat op de verpakking ontbijt, maar je mag deze pap ook in de avond geven. Voor lepeltjespap is het 6 scheppen, maar wij maken hier ook een papfles van en doen er dan 3 scheppen in. Even kijken hoe snel je kindje drinkt. Wij beginnen gewoon op stand I en naarmate de fles leger raakt naar nummer II en dan III.

Share This Page