Hallo Mijn zoontje is van 6 feb. Hij drinkt 5x180/6 kruidvat forte. het is altijd al een honegrig mannetje geweest. Laatste tijd komt hij steeds eerder voor een fles, na 3-3.5 uur al. Omdat hij ook al vrij groot en zwaar is (met 3 mnd was hij 64 cm en 7,3 kilo..ik schat nu 68 cm en rond de 8 kilo..) denk ik dat hij ook wel eerder/meer honger heeft. Wel geeft hij soms wat terug na een voeding, ik ben daarom zelf niet voor 4 flessen van 210/7 denk dat hij dan meer gaat spugen. Nu heb ik hem vandaag 1 lepel rijstebloem in zijn ochtendfles gedaan. Hij vond het erg lekker en heeft er lekker op geslapen. Maar hij krijgt ook al lactulose omdat hij moeilijk poept door de forte. word dit nu niet veel erger? Mag hij al fruit hebben waardoor het misschien wat makkelijker gaat?
hoi, Wanneer je begint met bijvoeding, kan een kindje tijdelijk wat eer last krijgen vam krampjes of verstopping. Dat geldt vaak zowel voor de rijstebloem als voor groente en fruit. Groetjes Eveline
bedankt voor je snelle antwoord. Kan ik ook gelijk beginnen met een fruithapje? Ik denk dan: liever nu 's morgens een papfles en 's middags een fruithapje, dan zal hij wel even moeten wennen maar dan heb je het ook in 1x gehad (ook voor hem ivm krampjes!) Of toch eerst wennen aan pap en dan met fruit beginnen? wil dan als hij een paar soorten fruit kent beginnen met groente.. groetjes Kim
Je kunt de bijvoeding het beste rustig opbouwen. Tot de leeftijd van 6 maanden wordt bijvoeding nog als extra gezien. Wanneer je zoontje gewend is aan de rijstebloem, kun je beginnen met het fruithapje. En zo langzaam de bijvoeding uitbreiden. Groetjes Petra.