Hoi, Morgen krijgt ons meisje haar eerste prikje...en ik zie er best tegen op...ik vind het zo zielig...ik weet wel dat het goed is maar toch... Hebben ze er vaak last van hun eerste prikje? Groetjes,
Oo ik weet zooo hoe jullie je voelen!Ik was supernerveus voor de eerste prik van Mali..en toen ze hem kreeg begon ik nog harder te huilen dan zij..maar de 2e x ging het al een stuk beter en vorige week bij de 3e ging het gewoon hartstikke goed..Mali heeft nergens last van gehad alleen een btje verhoging en ze slaapt wat meer..
O dat herken ik ook heel erg..vond het ook helemaal niet leuk.. Yara heeft echter nergens last van gehad. Iedere keer dat ze huilde voor haar volgende fles dacht ik: nu zal ik ze vast zwetend aantreffen met een heel dik rood beentje en heftige koorts ofzo, maar nee hoor, ik hoefde mijn hoofd maar boven de wieg te steken en ik kreeg een big smile! Hoop dat het voor jullie kindjes ook meevalt!
Ik weet niet of jullie de tip ook krijgen, maar hier kregen wij te horen dat als je kleine bv weer thuis is en slaapt, om hem dan niet voor de voeding wakker te maken maar zelf te laten komen, aangezien ze soms meer slapen door het prikje en door het dan wakker maken ze meer gaan huilen, dus lekker laten liggen
ff een tip, die ik bij ons cb heb gehad...neem een troostfles mee Teun had hem niet nodig maar je weet nooit dus gewoon een klein flesje bv 60 ml + 2 schep kan je thuis al klaar maken...30 ml gekookt heet water en 30 ml afgekoeld water dan verpakken in alu folie en heft blijft wel ff warm...mochten ze namelijk niet te troosten zijn geeft een fles altijd troost en dat kleine beetje kan geen kwaat...of je "moet" rond etenstijd daar zitten, neem dan de hele voeding mee, half heet half koud en het blijft op temp. of daar opwarmen als het bv is en dan geef je de hele fles daarna...of als je bv geef dan ff lekker zitten met de kleine....geen probleem bij ons cb Maar Teun had helemaal nergens last van ja hij sliep meer...hoop dat het ook zo is voor jou suc6
bij harko zijn eerste prikje hebben we hem een halve paracetamol gegeven. tijdens het prikje was er niets aan de hand, maar 4 uur later was ons mannetje ontroostbaar, hij had geen koorts maar was alleen maar aan het huilen, we mochten in dat geval een paracetamol zetpilletje in de lengte halveren en die geven, na een kwartier was hij toen rustig!
Hoi, Nou wij hebben geen prettige ervaring met prikken. Mijn kleine meid krijgt hier ongeveer drie tot vier uur na haar spuiten erg veel last van. De eerste twee keer hebben we afgewacht wat er zou gaan gebeuren, maar de derde keer heb ik toen we terugkwamen meteen een homeopathische zetpil gezet, ze was 's avonds wel onrustig maar huilde niet meer van de pijn. En dan heb ik het echt over krijsen, terwijl we dit van haar niet gewend zijn, dan is er echt iets aan de hand. Het is niet leuk maar liever even afzien dan later hier spijt van hebben als je het niet zou laten doen. Groetjes Monique76
Hier een mama van 2 meiden . En ik zou jullie heel graag 2 tips willen mee geven . 1* bij de apotheek verkopen ze zetpillen voor pasgeboren baby`s tot 6 maanden ( 60 gr) . Ruim 1 uur van te voren eentje geven . Dan na 4 uurtjes nog 1 geven en je hebt nergens last van 2* Na het prikken regelmatig de plek waar geprikt is even masseren . Dit haald de scherpe randjes van de pijn af en voorkomt een blauwe plek . Succes dames , het is even afzien maar wel het beste voor de kleintjes Groetjes Joyce
Harko 4 uur na het prikje enorm aan het brullen, niet gewoon huilen, uren brullen. Andere kindjes slapen juist veel en anderen merken er weer niets van. Je merkt het vanzelf, ik hoop dat het meevalt! Succes!
de eerste keer had Tristan er een aantal dagen last van, veel slapen, hangerig en hij sliep niet meer door. De 2 keer heb ik hem Tujababy druppels gegeven van VSM (is speciaal voor klachten bij vaccinatie), hij had nergens last van. De 3e keer kreeg hij 'savonds koorts en had dat de volgende ochtend nog en 's middags was hij weer helemaal opgeknapt. Maar ik zou zeker die druppels halen en wat arnica of SRL gelei meenemen, of een koud washandje, dan kun je dat meteen op de prikplek smeren of even koelen.
Enzo heeft gister ook zijn eerste prikje gekregen. De wijkverpleegkundige vond zelfs dat hij enorm gilde. Ze vertelde ook dat het eerste prikje meestal meevalt, en de tweede ze gaan huilen. (Ze krijgen er namelijk twee de eerste keer, wist ik ook niet)Maar Enzo ging meteen al keihard huilen bij de eerste. (achteraf was de eerste prikplek ook het meeste gezwollen) Eenmaal in mijn armen was hij wel weer getroost, maar na een paar uur kreeg hij er toch weer veel last van. Hij begon te huilen, kreeg een collaps (viel wit weg en reageerde niet meer op mij) dit was trouwens wel heel eng om mee te maken. Ik heb hem in mijn armen voor 2 uur laten slapen, want ik durfde hem niet meer alleen te laten. En toen ik hem 1x in zijn bedje wilde leggen zette hij het weer op een brullen, dus mamma's armen waren op dit moment het enige wat hem de pijn een beetje kon doen verlichten. Hij kwam vannacht weer (wat hij al een tijdje niet deed) Ik heb hem toen lekker even geknuffeld en aandacht gegeven (meestal ben ik erg stil in de nacht) en luier verschoond. Toen is hij weer lekker gaan slapen. Ik daarentegen was nog een uur wakker en druk aan het luisteren hoe het met hem ging In de ochtend bij de eerste voeding heeft hij nog wel even overgegeven wat hij ook nooit deed, maar nu lijkt hij toch weer goed opgeknapt. Begin mijn kleine ventje er weer in terug te zien. Wat ontzettend afzien voor mij en Enzo was dat gister en vannacht zeg.. maar goed, de gedachte dat hij nu meer beschermstoffen heeft wat hem weer tegen ergere dingen beschermd is een goede troost.