te weinig voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Marni, 25 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Hoi,

ik geef nog volledig borstvoeding maar hij krijgt een flesje afgekolfde melk of poedermelk als ik werk, maar nu is het probleem dat ik denk dat ik 's avonds niet meer voldoende voeding heb voor hem. Hij komt sinds 2 weken weer 's nachts en de laatste paar nachten zo om de 2 uur, en dan wil hij drinken bij me. Nou heb ik gisteravond een flesje gegeven maar dan drinkt hij maar 60cc want hij vind de fles niet fijn, hij speelt er maar een beetje mee(dat doet hij ook bij andere mensen die de fles geven), daarna nog BV gegeven en nog sliep hij niet door. Kan ik er al rijstebloem indoen of moet ik daarmee wachten tot hij echt 6 maanden is? Ik wil over een week toch beginnen met afbouwen naar alleen een ochtend en avondvoeding en dan ook met een fruithapje beginnen, maar ja dan zal hij toch uit een flesje moeten gaan drinken. Die nachten gaan me een beetje opbreken nu.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je wilt weten hoeveel hij 's-avonds uit je borsten drinkt zou je een keer kunnen kolven. (echter je kan ook wat minder kolven dan hij daadwerkelijk drinkt).
    Je zou kunnen proberen om eens wat nutrix (vanaf 4 maanden) in de fles voor de nacht te doen. Dit geeft vaker een verzadigder gevoel.
    Blijf hem wel flesjes aanbieden. (kan ook met moedermelk). Ze moeten echt leren drinken uit een fles.

Ilja

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    kan dat geen kwaad wat allergie en eczeem betreft, want ik geef hem de hypo allergeen intensief van frisolac, dit omdat ik er zelf veel last van heb en hij helaas ook al, ondanks de BV

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als jullie er beiden last van hebben is het allerbeste alleen moedermelk. Maar aangezien je ook al de flesvoeding geef kan je er gewoon wat schepjes nutrix doordoen.

Ilja

5. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    dank je wel, ga het zo meteen halen!

Deel Deze Pagina