Dreumes 15 mnd eet slecht avond maaltijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Theeleutje, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Beste voedingsdeskundige

Onze dochter van nu 15 maanden is altijd een goede eter geweest.
    Sinds ze ruim 13 maanden was is ze haar avond maaltijd slecht gaan eten.
    Ontbijt, lunch en tussendoortjes (fruit) eet ze heel goed, alleen de avond maaltijd niet.
    Zo 1 keer in de 3 a 4 dagen eet ze bijzonder goed haar avond maaltijd, de andere dagen weinig tot niets.
    Ik heb begrepen dat dit een fase is en dat dit van zelf wel over gaat. Kan ik prima mee leven, vroeg me alleen af of er een tijd voor staat, voor deze fase.

We hebben al vanalles geprobeerd. Tot een uur voor de avondmaaltijd geen drinken meer, ipv 2 boterhammen maar 1 of anderhalf als lunch, haar zelf laten eten, voeren en alles wat daar tussen zit.
    Gister heeft ze bij oma heel goed gegeten, toen zat ze kennelijk in haar kinderstoel voor de tv en oma kon zo alles naar binnen schuiven. Nou is dit niet mijn manier van haar eten geven, wij eten gewoon aan tafel.

We geven haar wel dagelijks een toetje, of ze wel of niet gegeten heeft, heb begrepen dat dit belangrijk is om te laten zien dat het toetje geen beloning is, maar een onderdeel van de maaltijd.

Hebben jullie nog tips en of trucs om haar te laten eten?
    Dat het een fase is vind ik prima, ze word 's nachts niet wakker dus ze zal wel echt geen honger hebben ofzo denk ik dan. Alleen gevoelsmatig vind ik het lastig om haar alleen met wat yoghurt naar bed te laten gaan

Alvast bedankt,

groetjes Theeleutje

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    #2 Nestle, 18 okt 2013
    Laatst bewerkt: 28 okt 2013
    Beste Theeleutje,

Het kan inderdaad een fase zijn waarin je dochtertje verkeert en waarin ze haar willetje laat gelden. Hoe lang deze fase duurt is helaas niet aan te geven. Het gezegde is wel ik ben 2 en ik zeg nee.
    Je doet het verder heel goed. Probeer er zelf zo rustig mogelijk onder te blijven en reageer neutraal als het weer een keertje niet gelukt is.
    Als je je erg veel zorgen maakt omdat ze te weinig binnenkrijgt kan je wellicht opvolgmelk nr 3 geven waarin nog extra vitamines en mineralen (en ijzer) zit (in plaats van gewone halvolle melk).
    Wellicht kan je haar ook in de loopt van de dag eens wat groente aanbieden zoals komkommer, snacktomaatjes of reepjes wortel. Zo krijgt ze toch nog wat groente binnen op een andere manier. Veel sterkte in elk geval.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina