Onze baby is ruim 12 weken. Ze slaapt sinds kort van 20.00 tot 06.30. Als ik dan wakker word zijn mijn borsten overvol. Ze drinkt dan 1 kant en de andere kant kolf ik, ruim 200 ml. ze dronk tot enkele dagen geleden iedere drie uur overdag. Nu wil ze al enkele dagen wel iedere 1,5 a 2 uur en hebben we vanavond haar maar een poedermelk flesje nagegeven van 135 ml en dat had ze binnen 5 min leeg. Zou ik te weinig voeding hebben? Moeten we wellicht wat meer poedermelk geven? Wie kan hier iets zinnigs over zeggen!
Rond 3 maanden krijg je opnieuw regeldagen, het is dan heel normaal dat je kindje vaker wil drinken. Ook het doorslapen snachts kan misschien tegenwerken want van 20:00 tot 6:30 is wel heel erg lang. Ik zou ipv een flesje haar liever rond 23:00 een keer wakker maken voor een extra borstvoeding. ... en wat doe je met die afgeklofde melk van de ochtend? kan je die niet savonds bijgeven?
Volgens mij ook heel gewoon rond die leeftijd. Lekker aan toegeven en veel aanleggen en vooral geen kunstvoeding geven zolang ze genoeg plasluiers heeft, want dat kan heel snel je productie om zeep helpen.
Ja, rond 3 maanden zijn er weer regeldagen. Hierop vraag je baby vaker om een voeding. Ook leren ze veel op deze leeftijd. Sommige baby's vinden het fijn deze ervaringen bij mama te verwerken. Dus vaker aan de borst! Allemaal heel natuurlijk en geen reden om flesvoeding bij te gaan geven.
Neehoor is normaal, ik had het ook rond die tijd toen dacht ik hetzelfde want me borsten voelde leeg en ze kwam erg vaak. Maar dat hoort erbij, gewoon aanleggen niet flesvoeding erbij geven want dan heb je over een tijdje wel een tekort.