Te weinig voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Annelies26, 20 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Advies of tips gezocht!
    Onze dochter is net 6 weken oud en weegt iets meer dan 5 kilo. Ze dronk al een tijde 6 flesjes van 120cc en dan steeds 4 uur ertussen.
    'S avonds kregen we haar niet meer wakker voor een flesje dus mocht ze na haar fles van tussen 19.00 uur en 20.00 uur zelf bepalen wanneer ze kwam. Opeens verlegde ze zelf de tijd naar 02.00 uur 's nachts waardoor haar zesde fles eraf viel. Mijn man en ik waren al aan t twijfelen of 5x120 wel genoeg is voor onze flinke meid maar nu heeft ze vannacht opeens doorgeslapen tot 6 uur! En nu gaan we uitkomen op maar vier flesjes van 120... dat lijkt me te weinig toch?
    Maar ze komt zelf echt altijd om de 4 uur en ze slaapt gewoon heel goed. Dus naar voeden om de 3 uur vind ik sneu want dan moet ik haar echt altijd wakker maken. Mijn man en ik twijfelen nu of we dan 150cc moeten geven. Qua gewicht mag dat, maar ik vind 150cc zo'n enorme sloot melk voor zo'n klein kindje..
    Ons CB vraag ik liever niet om advies. Zij pushen veel te veel naar enorme flessen. Bij 4 flessen zeggen zij dat ik 180 zou moeten geven. Nou dat doe ik dus niet.
    Wat zouden jullie doen? 150 gaan geven zodat ze op 4 a 5 keer 150cc komt per dag? Of 120 blijven geven en dan maar heel vaak wakker maken zodat ze elke 3 uur drinkt? (Hoewel ik twijfel of ze dat doet want als ze moe is drinkt ze het vaak niet op). Of als laatste: niet ophogen en gewoon om de 4 uur voeden met risico dat ze maar 4 flessen van 120 binnen krijgt?
    Onze oudste wad echt een ontzettende hongerlap dus nooit deze dilemma's mee gehad :roflmao:.
    Ik hoor graag hoe jullie het zouden aanpakken! :)
     
  2. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Andere opties dan die ik bedacht heb zijn ook welkom trouwens :)
     
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Ik zou haar haar tempo laten bepalen maar wel meer aanbieden in de fles. Als ze genoeg heeft stopt ze denk ik wel met drinken:) drinkt ze die 120 flesjes altijd gelijk helemaal leeg? Dan zou ik toch 150 aanbieden. Ik vind 4 keer 120 wel erg weinig voor een baby van anderhalve maand...
     
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Als ze de 120 leegdrinkt, zou ik naar 150 gaan. Geen ramp als er wat overblijft toch?
     
  5. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Ben ik helemaal met je eens! Is ook veel te weinig. Bied nu 150 aan (wel afgegoten om rustig op te bouwen). Probleem is nu dat ze het helemaal opdrinkt en dan echt een pijnhuiltje heeft.. ze geeft ook veel terug. Probeer t maar even een paar dagen en hoop dat dat beter zal gaan.
     
  6. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Zeker geen ramp. Maar ze drinkt het op en lijkt vervolgens pijn te hebben en spuugt heel erg. Ik kijk het even aan en hoop dat het beter gaat. Vannacht weer maar 4 flessen. Hebben nog aangeboden maar ze wordt gewoon niet wakker.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Ik zou dan ook per fles meer geven denk ik. Eventueel als je zelf naar bed gaat kijken of ze nog iets wil drinken, soort droomvoeding als je daarmee niet haar slaap verstoord.
    En anders lekker van genieten! Kan ook heel goed zijn dat ze vannacht wel weer komt natuurlijk.
     
    Annelies26 vindt dit leuk.
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Groeit ze wel goed?
    Rond deze tijd komen de krampjes ook de kop opsteken natuurlijk. Misschien heeft ze daar last van, of reflux aangezien je aangeeft dat ze spuugt. Ik zou hier toch even iemand naar laten kijken die er verstand van heeft, desnoods de huisarts als je niet naar het cb wilt. Lijkt me dat ze toch vrij weinig drinkt en als ze er bij spuugt blijft er nog minder over natuurlijk.
     
    Annelies26 vindt dit leuk.
  9. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Dank voor jullie berichtjes. Vandaag was ons normaal zo rustige meisje helemaal niet haarzelf. Veel spugen, niet echt willen drinken. Later kreeg ze ook verhoging. Zijn naar de hap gegaan en daar aangekomen was de verhoging naar koorts gegaan :(. Ze denken aan een virus en ze is opgenomen in het zkh. Best wel even spannend dus. Vandaar het intens diepe slapen en het weinige drinken dus. We wachten nu maar af.
     
  10. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Beterschap! Hopelijk knapt ze snel op. Ik ga er van uit dat je bij haar mag blijven?
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Baby's kunnen slapend drinken. Droomvoeding noemen ze t ook wel.

    Ging een kruik mee voor t warme plekkie in dr bed. Ze sliep dan wel in een slaapzakje maar die kruik was echt de truc.

    Gaven dr een schone luier (moest wel anders was alles nat), dan was ze net aan iets wakkerder. Als t niet hoeft, dan niet verschonen maar G was een ramp qua luiers en lektesten. Je moet eigenlijk zo min mogelijk geluid, licht en handelingen hebben echt t noodzakelijke alleen.


    Gingen in de stoel zitten in dr kamertje met een fleecedeken om ons heen
    Zij dronk de fles leeg en dan nog ff 45 min. hangen voor t boeren ivm reflux.
    Al snurkend legden we dr weer terug in dr bed.(kruik snel weg natuurlijk) En dan sliep ze gewoon verder.

    Als t drinken stilviel ff kriebelen onder dr kin. Idealiter heb je ze slapend maar niet te vast slapend. (Scheelde ook een boel qua boeren!!! Veel minder in de nacht dan overdag).

    Met R lukte dat overigens niet, die is al wakker zodra je de deurklink van zn kamer aanraakt. Terwijl hij doodleuk kon slapen in een krijspaleis...
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Oei sterkte en hopelijk valt het mee!!!
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.975
    7.157
    113
    Vrouw
    Wat zielig zeg! Heel veel beterschap en hopelijk valt t mee!

    Wat de flessen betreft; ik zou om de 4u 120 geven en savonds rond 23u wakker maken voor de laatste voeding. Die kan ze slapend drinken. 4 flessen is te weinig en 150 vind ik ook wel wel erg veel voor zo’n klein maagje.
     
  14. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Dank je voor je uitgebreide reactie. Ik ken het inderdaad want wr deden het ook met onze oudste. Helaas lukt het niet met dit meisje omdat ze gewoon niet wakker te krijgen is. Luier verschonen, kriebelen, wat dan ook.. ze slaapt er doorheen. Vandaar het dilemma dus ook haha.
     
  15. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Ja ik mocht bij haar blijven gelukkig :). Weten helaas nog niet wat er aan de hand is precies. Gelukkig is ze niet zieker geworden.
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  16. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw

    Hoop dat het een onschuldig virus is. Houd je ons op de hoogte als je meer weet?
     
    Vero0504 en Annelies26 vinden dit leuk.
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Nouja heeft ook voordelen op de lange termijn maar als mini is t knap onhandig.

    Is dat altijd al zo geweest of eigenlijk pas dat ze ziekig werd (incl aanloop).

    De reden dat ik t vraag is dat mn zwager met een dubbele oorontsteking bijna niet te wekken was. Zn lichaam schakelde zich gewoon preventief uit in slaapmodus tegen de pijn (terwijl ze optisch niet direct wat merkten ondanks de zeer ruime ervaring met oorontstekingen met 3 KNO draaideurklanten). Verder ongecompliceerd geen hersenvliesontsteking ofzo, maar wel een rare gewaarwording die ze niet kenden en ook nooit meer hebben gezien.
     
  18. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Wel iets wat pas sinds een week speelt.. ook afgelopen nacht in het zkh niet wakker te krijgen voor voeding. Uiteindelijk pas om 3 uur in de nacht. Ben benieuwd of het weggaat als ze opknapt. Voor nu helaas nog koorts :(.
     
  19. Annelies26

    Annelies26 Actief lid

    19 jan 2023
    439
    253
    63
    Vrouw
    Artsen weten niet wat ze precies heeft. Alle enge dingen zijn inmiddels wel uitgesloten gelukkig. Maar drinken gaat matig en nog steeds koorts. Daar krijgt ze paracetamol voor. Ze moet ter observatie blijven tot de koorts 24 uur weg is en ze weer beter drinkt. Waarschijnlijk gewoon een virusje opgepikt waar ze druk mee is denken we.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.112
    4.347
    113
    Heel veel sterkte, dit hebben wij (alweer 17 jaar geleden ) ook meegemaakt. Op een vrijdag de ha gebeld met mijn zorgen (weinig eten , veel slapen en koorts) maar omdat zoon wel alert was wanneer die wakker was, kregen we te horen dat we de koorts zijn werk moesten laten doen want koorts had ook een functie. Zaterdags de huisartsenpost gebeld (zoon was 3,5 maand oud) omdat hij ook tijdens het wakker zijn maar weinig reageerde, moesten meteen komen. Daar gingen alle alarmbellen af want het kon wel eens hersenvliesontsteking zijn, dus hup met spoed naar het ziekenhuis.

    Uit test bleek gelukkig dat het geen hersenvliesontsteking was maar wat dan wel? Opgenomen in het ziekenhuis een aan een infuus met antibiotica gelegd. Verschillende testen gedaan maar nergens kwam wat uit.

    Na 1 dag begon hij op te knappen, na 3 dagen lag hij te gillen (van plezier) in zijn bed en na 4 dagen het ontslag gehad, het vermoeden was toch dat hij een urineweginfectie heeft gehad. (Dat was meteen onze eerste kerst met elkaar- in het ziekenhuis)

    Ik hoop dat je kleine snel opknapt maar houdt er rekening mee dat er een kans is dat ze niet kunnen zeggen wat het nu geweest is.
     

Deel Deze Pagina