Te snel drinken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by djezelf, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Hai Ilse,

Zie nu voor het eerst dat er een lactatie-onderdeel is; Heel fijn!!!

Mijn zoontje is nu 2 en halve week oud en ik heb borstvoeding genoeg!!
    Maar hij drinkt zo ontzettend snel en gulzig dat hij erg veel lucht binnen krijgt.
    Ik probeer hem zo goed mogelijk te laten happen, de eerste twee drie teugen gaan prima, maar dan gaat hij zo rap drinken dat hij toch weer lucht binnen krijgt.
    Door die lucht heeft hij dus ook erge last van krampen, maar ook moet hij zo hard boeren (wat dus ook erg zeer doet)
    Wat kan ik doen om hem rustiger te laten drinken?

Groetjes djezelf

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Fijn dat je dit stukje forum hebt ontdekt! Als ik je verhaal zo lees zit je met best veel melk en/of een sterk toeschietreflex.

Je kunt voor je aanlegt eerst met de hand (of door heel kort aan te leggen) het toeschietreflex opwekken. Als dat komt haal je Daniel van de borst (als je hem had aangelegd) en laat de eerste melkstroom weglopen. Je kunt de melk opvangen in een doekje of een flesje.

Daarna leg je aan. Je zult zien dat de voedingen veel rustiger verlopen en dat hij minder lucht binnenkrijgt.

Je kunt op Vereniging Borstvoeding Natuurlijk onder informatie een folder downloaden met als thema "Te veel melk"

Ook kan je e.e.a. nalezen op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Te veel melk

Natuurlijk kan ik ook je vragen beantwoorden.

Hopelijk heb je al wat aan dit antwoord. Veel succes en als je nog vragen hebt dan weet je me te vinden.

Ilse

3. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Super bedankt voor je antwoord!!!

Dat eerste deel afkolven had ik al eens gelezen, maar had geen idee hoe ik dat moest doen.
    Maar dat aanleggen en dan even ervan afhalen is een goeie tip!

Ga het meteen proberen.
    erg bedankt!

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi hoi,

Fijn dat je iets met de info kunt. Ik probeer inderdaad soms meerdere opties te beschrijven omdat je soms net bij het een een beter beeld kunt vormen als bij het andere. Ik hoop dat het lukt en dat je verder kunt.

Succes

Ilse

Share This Page