Hoi, Mijn inmiddels met kinderen zijnde vriendinnen wonen allemaal elders in het land en heb dus niemand in mijn directe omgeving als ervaringsdeskundige. Dus weten jullie Amsterdamse moeders een goed kraambureau die in Amsterdam-West komt? Dank jullie wel alvast.
Ja, De Kraamvogel! Ik had een kraamverzorgster die zooooo lief was. Heel veel mensen vragen naar d'r: Karin Goedhart. Ze hielp me echt overal mee en ze had hele goede adviezen. Echt een dame die van aanpakken weet en soms best streng kan zijn (in beschermende zin) Zo kreeg m'n gemene schoonmoeder een veeg uit de pan nadat ze vroeg of het nog goed zou komen met m'n dochtertje (ze vond een pasgeboren baby van 8 pond te dik)
Ik heb zelf goede ervaring met de Kraamvogel en de Baker, maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat het bureau eigenlijk maar weinig uitmaakt- tenzij je een extreem onprofessioneel zooi-ig bureau hebt natuurlijk. Uiteindelijk heb je toch vooral te maken met de dame in kwestie die straks bij je in huis komt en de meeste bureau's hebben een grote diversiteit aan dames. De meeste zullen allemaal wel oké zijn, maar elk bureau kan toevallig een persoon in dienst hebben dat wat minder bij jou past. Wat wel weer fijn is, is dat zowel de Kraamvogel als de Baker toezeggen dat als je geen klik hebt, je een ander persoon kunt krijgen.
Ik heb zeer goede ervaring met Allerzorg. Maar zoals Humptydumpty zegt, het ligt niet zozeer aan het bureau als wel aan de kraamverzorgster zelf. Voordeel wat ik bij AZ vond is dat ook zij inderdaad de toezegging geven dat als het niet klikt er iemand anders komt, en dat ze gedurende je hele kraambed bij een klik met de kraam geen wisselingen meer doen. Zo weet je dus elke dag zeker dat je eigen fijne kraam weer komt. Plus: zij waren erg goed met borstvoeding, lactatie adviezen, etc.en hebben nog allerlei "extra"service waar je gebruik van kunt maken, zoals babymassage, voetenmassage voor de kraamvrouw, etc.