Mijn bloeddruk is nu 54/90 opgemeten door de verloskundige. Die gaf aan dat het hartstikke goed was. Ik vind het zelf super laag, of is het normaal.
Ik heb het ook zo laag gehad, zelfs nog lager. Ik ben wel mijn hele zwangerschap al moe, waarschijnlijk hierdoor, maar verder kan het geen kwaad. Misschien kan je wel even je ijzer laten testen om te kijken of je geen bloedarmoede hebt.
Dit is wel heel erg laag ja, maar hoeft verder niet gevaarlijk te zijn hoor. Als je geen klachten hebt - zoals hierboven ook aangegeven - kan dit geen kwaad.
Ik heb dat ook als ik zwanger ben, volgens de vk heel goed. Net als mijn niet nuchtere glucose waarde van 3,3 ik voel me daar echt niet goed bij. Regelmatig kleine beetjes eten, rustig opstaan en als het erg is dropjes eten, helpt wat.
Meen je dat? Dat dat goed is???? Ik ben verpleegkundige, en als wij zulke bloeddrukken zien dan schrikken wij wel even!! Vind je bovendruk wel heel erg laag! Heeft ze ook een oorzaak gezegd ofzo? Zou het wel in de gaten houden, voordat je straks flauw valt!
Ik heb het ook de hele zwangerschap gehad; voor de baby heel goed, voor jezelf minder fijn. Ik at de hele dag door kleine beetjes, ook regelmatig wat zoutigs (gezouten nootjes, popcorn, cup-a-soup). Oh en dropjes met zoethout!
Het is laag maar zeker niet ernstig hoor. Het gaat erom hoe je je erbij voelt. Als je gewoon kunt functioneren en je voelt je niet duizelig is er niets aan de hand. Tijdens de zwangerschap had ik ook deze bloeddruk.
ik denk dan indd ook 90/54.... Daar kan ik nog inkomen.. Onderdruk kan beter wat te laag dan te hoog.. Maar een bovendruk van 54?
Hoeveel weken ben je zwanger, volgens mijn vk heb je rond de 20 weken echt een dip, daarna gaat de bloeddruk vaak weer wat omhoog. Ik had rond die tijd ook behoorlijk lage bloeddruk, had daar wel wat last van, maar nu is het weer prima.
Misschien ben ik wel fout hoor, maar is het niet zo dat de bovendruk per definitie hoger is dan de onderdruk? Hier laatste keer trouwens 80/40, gyn vond dit prima, ik wat minder...
Ja ik gaf het al eerder aan. Het is onmogelijk om een bloeddruk van 54/90 te hebben dus ts bedoelt het andersom...
Nee, mijn bloeddruk schommelt ook tussen de 90 en 110.. Dat kan indd! Maar een bovendruk van 54 lijkt me niet gezond Maar ts zal het wel verkeerd om geschreven hebben
Die van mij is ook laag hoor, rond de 100/55 al m'n hele zwangerschap. Geen enkel probleem volgens de vk!
Die is indd wel mooi! Onderdruk kan beter wat de laag dan te hoog.. Maar ts schreef dat haar bovendruk 54 is.. En daar ging het om