Baby voelen nu al elke dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik ben bijna 20 week zwanger, heb geen mega buik, maar voel echt al elke dag de baby! Kan dat al zo vroeg? Ik dacht dat dat veel later was..
    Maar echt ik voel al kleine schopjes, zoiets voelde ik eerst nooit, het begon al met 17 weken, en nu al elke dag.. zo weer een paar uur niets, zo weer een uurtje vol schopjes..(vooral als ik eet, of gegeten heb) en als ik op mijn zij lig..

had iemand dit ook al zo vroeg?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij begon de kleine met de 20 weken echo te schoppen! Presies op dat moment. Rond de 20 weken is heel normaal maar dan hoef je de kleine nog niet dagelijks te voelen, dat is pas bi 28 weken. Toch voel ik de kleine al heel vaak en zeker vanaf 24 weken meerdere keren per dag, ook hard soms want je kan mn buik soms al zien bewegen... Fijn gevoel he?

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,
    ik zit vandaag op 19 weken en 6 dagen en voel ook al een paar weken het kindje. Eerst ook vooral na het eten, maar nu op verschillende momenten. Ik voel het nog vooral onderin, jij ook? Ik denk dat ik het ook rond week 17 begon te herkennen.

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik voelde de kleine elke dag rond de 20 weken en de week erna voelde mijn man hem ook.

Heel bijzonder allemaal...nu bijna 30 weken en ik zou soms wel eens
    willen dat ie iets minder schopte en sloeg hahahaha

5. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij 21-22 weken begonnen, en nu sinds 23 weken al dagelijks flinke trapjes te voelen.....

6. EIisah

EIisah Lid

18 apr 2010
    99
    0
    0
    Jeugdhulpverlener/kindercoach
    Ik voelde het ook vanaf week 16/17 ongeveer. Eerst soort van belletjes die knapten en steeds harder, in week 20 kon ik mn buik echt al zien bewegen en nu.... ze is erg actief. Het is inderdaad zo dat je vanaf week 28 je baby dagelijks moet voelen, dus mocht er een dag komen dat het minder of niet is de komende periode; je hoeft je dan geen zorgen te maken als het voor die 28weken is! Wel merk ik dat als ik haar af en toe niet voel, ik wel zoiets heb van: hallo? Gaat het goed. Zodra ik dan een warme hand op mn buik leg voel ik haar binnen 1 minuut bewegen. Ik vind het een heerlijk gevoel, zelfs nu het af en toe wat pijnlijk kan zijn. Trouwens, ze kietelt me vaker dan dat het 'zeer' doet. Wel van de week 2 keer tegen mn ribben aan en tja dat is wat minder prettig:D

Geniet ervan!

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

bij 17 weken voelde ik de eerste bewegingen.. vanaf 22 weken voelde ik echt de heledag door beweging als er een hand op me buik ligt als me laptop op schoot ligt... volgens mij vind ie het niet zo leuk als er iets op hem leunt hehehe ook op me zij liggen vind hij helemaal niets wordt helemaal lek geschopt :D

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ja ik voel hem ook onderin, tussen mijn schaambot en navel.. dan weer links dan weer rechts, mijn man ging luisteren of die wat hoorde, kreeg hij een schopje tegen zijn wang haha..
    Ben wel blij dat ik hem nu al zo snel voel..het word ook steeds harder/duidelijker

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik voel ook al een week of 3 dagelijks wat gerommel/schopjes etc in m'n buik:)

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja hoor, de een voelt het sneller dan de ander! Ik voelde de kleine met zo'n beetje 19 weken al flink veel en elke dag! dat was ook rond de 20 weken echo ;) don't worry als je hem ineens ff niet voelt...kan de beeb wel gedraaid zijn!

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

de ene dag voel ik amper iets of helemaal niks, terwijl ukkie de andere dag heel actief kan zijn! m'n vriend heeft overigens nog steeds niks gevoeld. Voelde de kleine vandaag voor het eerst tegen m'n hand aan schoppen! :D

12. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik voelde hem met 19 weken voor het eerst ( placenta ligt aan de buikwand ) en sindsdien is er geen dag voorbij gegaan dat ik hem niet meer voelde. Mijn man voelde hem een week later en met 21 weken zelfs heel duidelijk. Nu mag het van mij wel eens iets minder hihi.

Liefs

13. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde hem/haar ook al vroeg, rond de 15 weken elke dag. Is wel mijn 2e dus dat kan er ook mee te maken hebben. Nu ben ik 21 weken en voel ik de baby de hele dag en je ziet ook echt mijn buik op en neer gaan.

14. misa

misa Niet meer actief

Ik voelde de kleine de eerste keer met 17 weken, daarna pas weer met 18,5 week. Daarna steeds vaker en binnen 'no time' elke dag!!

Dus het zou kunnen! Leuk he! ;)

15. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

met 15 weken voelde ik mn kindje van binnen rommelen maar ik voel het nog niet aan de buitenkant, ben echt benieuwt of het echt rond de 20 weken bij mij ook zover is, of dat ik nog even zal moeten wachten:)
    Spannend!

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik voelde haar al met 17 weken..

Vanaf 23 weken voel ik haar elke dag..Maar wel in plopjes en ook in schopjes, het hangt ervan af hoe ze ligt.. Mijn man voelt haar ook,,

Als je je beebje een keertje niet voelt, moet je niet je zorgen maken, de beebje zijn nog te klein en hebben ruimte genoeg..

17. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Ik vraag me toch echt af wanneer je het aan de buitekant gaat voelen, ik voel het nu alleen nog aan de binnekant,, maar in de vorm van steekjes zeg maar vaak, en afentoe plopjes.. Weet iemand dat zo ongeveer??:p

Deel Deze Pagina