Te weinig vruchtwater en vocht bij 3e ventrikel 20wk echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BabyFG, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Gister de suikertest gehad, en jahoor wat denken jullie...

    Blijk ik ook nog zwangerschapssuiker te hebben :eek::confused:o_O:rolleyes::|
    Sjonge dat kan er ook nog wel bij ;)

    Ben wel benieuwd wat dit nu gaat betekenen in verhouding tot hoe de baby groeit enzo...hoop niet dat er ineens allerlei alarmbellen zullen gaan rinkelen ofzo, zou t echt niet weten :|
    De poli was al gesloten vanmiddag dus de vk belt ze morgenochtend gelijk op om de waardes door te geven en te overleggen hoe nu verder omdat ik nu bij hun onder controle ben en niet bij t “lokale” ziekenhuis
     
  2. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg t zit echt niet mee. Maar wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. Weet je al hoe nu verder?
     
  3. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Morgen word ik gebeld door een verpleegkundige en dan zal ik wel afspraken krijgen denk ik en t dan allemaal horen.
    Maandag sowieso weer controle op de groei en werking placenta en daarna gesprek met een gynaecoloog weer, dus daar gooi ik t sowiewo ook gelijk even op of dat nog iets te betekenen heeft in relatie met onze peanut...
    Merk dat ik vooral dat stukje wel weer spannend vind dan...
     
  4. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Nou sterkte met alles. Ik kom af en toe kijken hoe t verder verloopt .
     
  5. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Succes vandaag. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Lief dank je wel!
    Heb toch liever in de ochtend afspraken haha, nu zit ik ook al helemaal te stressen als alles uitloopt en/of we nog langs dietist moeten na de controle afspraken of we dan nog wel op tijd zijn om dochter op te halen bij de bso.
     
  7. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    We zijn net weer thuis :)

    Schiet mij maar lek, maar nu is zn buikje weer terug richting gemiddeld gegroeid!
    Hoofdje idd nog klein, maar groeit wel keurig mee op de onderlijn curve :)
    Doorstroming navelstreng zag er ook goed uit dus vooralsnog alles goed :)

    Afgesproken dat ik tot 32 weken sowieso bij hun onder controle blijf met elke 2 weken een groeiecho want dat willen ze wel blijven volgen (voor ons ook wel zo fijn natuurlijk).

    Morgen dan naar de dietist voor de suiker....ben benieuwd, hoop dat t uiteindelijk mee zal vallen qua eten dat t met zo min mogelijk aanpassen toch gewoon goed gaat :)
     
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dat is fijn zeg. Enne ik heb al bij vier zwangerschappen gehoord: hoofdje is klein maar dat was verder geen enkel probleem. Heb gewoon klein en fijne poppetjes op de wereld gezet hihi. Er zal nu wel een last van je schouder afvallen.
    Ik heb ook iedere twee weken een echo en daardoor sta ik een stuk sterker in mn zwangerschap. Dus dat is fijn dat ze t goed in de gaten houden.
    Ik hoop dat je suiker ook niet al te veel gedoe gaat brengen.
     
  9. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Zn zus had ook een klein hoofd, dat was ook echt mn allereerste reactie bij de 20 weken echo toen haha, maar hij heeft idd nog wel stuk kleiner hoofd ja. Momenteel keurig op de ondergrens en niet zorgelijk qua P-getal zeg maar :) dus zeker goed nieuws! En meneer laat t me gelukkig weer vaak voelen dat hij zich prima vermaakt in mn buik :) heel fijn :)
    Maar zou nog geruster zijn als de volgende meting ook weer gewoon goed is :)
    Verder zie ik wat betreft de bevalling t probleem ook niet zo van een kleiner hoofd ;););)
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  10. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hoi @BabyFG hoe gaat t nu met je?
     
  11. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Op flinke vermoeidheid, veel bekkenpijn en veel buikpijn na eigenlijk wel goed ;)
    Beetje teveel geweest 2 keer deze week naar t Erasmus op en neer sukkelen ;)

    Maandag hadden we weer een groeiecho, en wat bleek!? Onze peanut is zelfs een beetje bijgegroeid! Ze hebben meerdere keren gemeten en t klopte echt :)

    Waarbij ik dan denk..’zou die suiker een trucje van de natuur zijn in dit geval om hem wat beter te laten groeien?’. Toen ik dit zei tegen mn eigen vk (die even belde om te vragen hoe het gaat) zei ze dat t haar niet zou verbazen en dat ze het vaker zien. Eerst een kleiner kindje, vervolgens blijken ze suiker te hebben en groeien ze ineens weer beter/goed ;). Dus blijkbaar was mijn gedachte zo gek nog niet.

    Inmiddels zit ik aan de insuline ook, in de hoop daarmee mijn suikerwaarden onder controle te krijgen want deze blijven erg stuiteren helaas.
     
  12. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Wow super zeg. Natures way! Prachtig dat hij nu bijgegroeid is. Dan maakt t die suiker hebben ook wel wat waard he
    Ik ben blij goed nieuws te lezen. Veel succes met de verdere zwangerschap. Volgens mij gaat t zo helemaal goedkomen.
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  13. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Daar heb ik alle vertrouwen in!
    Bedankt :)
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  14. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Hoi allemaal,

    Nou hier weer even een update en daarna laat ik het topic sluiten :)
    Gister weer controle gehad in t EMC en onze peanut is helemaal goedgekeurd! Hij is keurig bijgegroeid naar gemiddeld dus geen zorgen meer.
    Suiker is niet onder controle, maar goed ze zitten er bovenop en ik blijf steeds ophogen met de insuline...
    We worden nu wel overgedragen aan het lokale ziekenhuis en dat is heel fijn! Scheelt vooral logistiek heel veel en parkeerkosten niet te vergeten ;)
    Ook zal ik ws ingeleid gaan worden met 38 weken, maar ik hoop eigenlijk dat ons mannetje besluit om dan zelf al te komen ;)
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  15. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    @Beheer willen jullie dit topic sluiten?
     
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van @BabyFG gesloten.
     

Deel Deze Pagina