Zwanger en anti-vlooienspray

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Steffie1984, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steffie1984

27 feb 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben nu bijna 39 weken zwanger, en zit met eeen kat met vlooien thuis.
    Inmiddels is de kat al verbannen naar de benedenverdieping en buiten, maar de vlooien zaten dus wel in de woonkamer.

Nu heeft mijn vriend gisteren het de woonkamer ingesprayd met vlooienspray, ik heb buiten gewacht en daarna zijn we de rest van de dag weggeweest. Bij thuiskomst (6 uur later) alles opengezet om te luchten.

Alleen nu ben ik toch weer bang of het alsnog geen kwaad kan voor mij en de baby? Heeft iemand van jullie een idee?

2. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Hey Steffie,

Ook al last van een vlooienplaag? Ik had er ook last van.

Ik heb het de gemeentereining laten doen het ontvlooien maar bij mij zat het echt helemaal vol. Ik mocht 2,5 uur na de behandeling weer gewoon naar binnen en dan kon het geen kwaad meer.

Ik mag ook pas na een week stofzuigen en na 2 weken pas weer dweilen (echt een crime als je nesteldrang heb niet mogen schoon maken).

Ik neem aan dat je je kat ook behandeld hebt met vlooien spul? Anders heeft het in huis inspuiten geen nut namelijk.

Ik raad je ook aan om babyspullen buiten uit te kloppen zodat de eitjes daar niet op blijven zitten.

het kan overigens 2 tot 3 weken duren voordat de vlooien ook daadwerkelijk dood zijn en je er geen last meer van hebt.

Groetjes en sterkte

3. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ow je schrijft ook dat je vriend alleen de woonkamer heeft gedaan.

1 tip doe de hele woning. Alle donkere hoekjes en kiertjes. Vlooieneitjes kunnen tot wel een jaar in leven blijven en dan pas uit komen vertelde die vent van de reiniging. 1 plek behandelen heeft dus eigenlijk geen nut. Had ik ook eerst gedaan en zat pas na een half jaar met de gevolgen.

4. Steffie1984

27 feb 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, bedankt voor je reactie!

Nou, een plaag kan ik het niet echt noemen, maar ze zitten er wel en nu ik zwanger ben wordt ik er gek van! Heb ook meteen een hekel aan de poes,haha, arm beest!

Maar als jij gewoon naar binnen kon na 2,5 uur dan zal het geen kwaad kunnen lijkt me!

Ik mag drie dagen niet stofzuigen en dweilen doe ik sowieso niet want dat vinden die beesten juist fijn, een vochtige omgeving.

Ik heb niet in de babykamer gesprayd, dus daar hoef ik me niet druk om te maken, zal alleen de box wel even goed boenen, die staat wel hier in de woonkamer. En de poes is inderdaad behandeld!

Hoop dat die beesten binnenkort weg zijn!

5. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik hoop dat je er snel vanaf bent want die pokke vlooien kunnen echt hardnekkig zijn.

Ik had ook een hekel aan mijn katten toen ik die vlooien had maar die beesten kunnen er niks aan doen.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Deel Deze Pagina