te weinig vruchtwater: gevolgen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door baboe, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Ik ben onder behandeling bij de gyn en heb gisteren gehoord dat ik, naast dat het kindje achterloopt in de groei, veel te weinig vruchtwater heb. Ik ben nu 35 wk en het vruchtwater zat ver onder de marge (6,6?). Ik vroeg me af of het kwaad kan voor het kindje, dat ik bijna geen water meer heb? Is een gebrek aan vruchtwater een reden om het kindje eerder te halen of laten ze het zitten zolang het blijft groeien en de CTG's in orde zijn?
    Ik was gisteren zo onder de indruk van het hele verhaal dat ik deze vraag niet aan de gyn gesteld heb. Volgende week moet ik weer op controle, maar ik heb niet geslapen van de zorgen.
    Vriendelijke groeten!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi baboe,

Te weinig vruchtwater kan inderdaad een reden zijn om in te leiden en je kindje eerder geboren te laten worden.
    Ze zullen je nu goed in de gaten houden of het vrucht water stabiel blijft of dat het steeds minder word en hoe je kindje het vind. Het liefst willen ze het kindje zolang mogelijk bij jou laten maar als het binnen in niet meer beter af is dan buiten dan zal het geboren moeten worden.

Imke

Deel Deze Pagina